Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-verktygspaletten
Läst 1141 ggr
Cindy-
0

Vad hände med pekaren?

Finns det någon som kan hjälpa mig. Ibland när jag jobbar i photoshop så blir min pekare bara som ett litet kors.

Tar jag ett verktyg och väljer en storlek så ser jag ändå inte hur stor den är eller var jag är någonstans efterssom pekaren ändå bara är ett litet kors. Blir lite svårt att göra något då för man har ju ingen koll.
Ska jag tex markera i snabbmaskläge så blir det ju totalt omöjligt.

Jag kanske förklarar lite dåligt, men är det någon som förstår vad jag menar och har nåt svar på hur det kan komma sig att det blir så. Det är ganska frusterande.

Jag har försökt med att stänga ner och öppna programmet igen men det hjälper inte.

Tacksam för svar

AndersT
0

Det beror på att du har shiftknappen nertryckt…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Cindy-
0

Men den sitter jag ju inte och håller nedtryckt, det där förstår jag inte riktigt.

AndersT
0

MEN KANSKE CAPS LOCK ÄR PÅ… :)

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

GunnarE
0

Caps Lock intryckt

Cindy-
0

Nää inte det heller. Hm, konstigt. Har varit med om det förut också, och sen rätt som det är så lossnar det.

Ja nu fungerar det igen som det ska i allafall. Nästa gång det händer så ska jag kolla Caps Lock, men jag tror inte jag varit på den. För jag hade inte ändrat något när det blev normalt igen, hade bara skrivit här inne.

Mackan1000
0

penseln e för stor för bilden ? =)  brukar bli så för mej med då får inte penseln plats på bilden

Cindy-
0

#6 Okey, men jag tror inte att det var så för mig, för jag provade olika storlekar. Men nästa gång det händer så ska jag försöka vara observant på om jag gjort något speciellt innan.

Jalking
0

Kontrollpanelen > Hjälpmedel > Tangentbord. Bocka i "Använd låstangenter" Då hörs ett varningsjud när man aktiverar CapsLock. Man slipper många misstag på det viset.

Cindy-
0

#8 Tack, det ska jag göra direkt! :)