Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 910 ggr
Cindy-
1

Dålig fotograf

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag är en sådan dålig fotograf är jag glad att jag behärskar Photoshop så att jag ändå kan fixa till mina bilder.

När jag var på semester så fick jag chans att fotografera några av mina barnbarn. Vi bor en bit ifrån varann så det blir inte så ofta vi träffas.

Jag tog ett urkasst foto av lilla Joline som jag inte trodde att jag skulle få någon ordning på. Eftersom jag fotade henne mot en väldigt ljus himmel så blev hon jättemörk.

Nu har jag stora stämplar på bilderna. Det är inte kul, men jag vill inte att dessa bilder ska fara runt överallt på Internet. Så det är helt enkelt för att skydda bilderna.

Cindy-
0

Här har vi originalet. Nu ska ni veta att jag ändå ljusat upp originalet lite. På bilden direkt ur kameran är hennes ansikte ännu mörkare.

Cindy-
0

Här är en annan bild som jag också bytte bakgrund på. En del av bakgrunden är från Varberg och en annan är från Eskilstuna. Det är alltså mina egna foton på båda bilderna. Så inga stockbilder att länka till.

Cindy-
0
fairyautumn
0

Wow är allt jag kan säga.

//doge

Moag
0

Ja det blev ju en otrolig skillnad, jättefina.

leemland
0

Underbara bilder Cindy :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cindy-
0

#4 - 5 - 6

Tack snälla ni. 🙂

pernillaoscarsson
0

Riktigt fina. Hade du inte skrivit att du ändrat bakgrunderna eller visat orginalfotona så hade nog inte jag reagerat speciellt mycket utan trott att det var så bilderna var tagna. Visst, skådar man dem noggrannare så kan man väl se det men som sagt, ingenting man inte tänker på om man inget vet. Speciellt första bilden är extremt bra gjord! :D

Cindy-
0

#8 Tack så jättemycket! 🙂

Bodin99
0

Första bilden är riktigt bra gjord! Däremot tycker jag att det syns att den andra bilden är manipulerad även om "vanligt folk" kanske inte skulle se det..

Bodin99
0

Kanske ska förklara lite bättre vad jag menar, det jag tycker gör att det ser lite konstigt ut är för att bakgrunden är skarp medans barnen är lite suddiga och det resulterar i ett onaturligt skärpesläpp.

Cindy-
0

Ja Bodin99 jag håller med om att den andra bilden inte är riktigt bra. Men jag tror kanske att det beror på något annat. Jag har blurrat ner bakgrunden för att den inte ska vara skarp. Men kanske det skulle behövas mer.

Hanna
0

Det första är verkligen galet bra!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Cindy-
0
Perly
0

Grymt duktig o fina modeller. :)

Alltid Oavsett

Nobeel
0

superbra! Jag skulle nog dock inte gjort ögonen så ljusa på översta bilden, utan lite mörkare men annars superfint!