Riddaren före-efter
Satt i natt och fixade ihop den här bilden. Orginalbilden är ett foto jag tog i Estland i somras. Och riddaren kommer från Sxc.hu.
Jag har använt mig av flera texturer, även dom är från Sxc.hu. Det gjorde att jag fick fram, vad jag tycker, de fina färgerna i bilden.
Vad jag skulle vilja är att få den att se mer gammal ut, men fick inte till det som jag ville, kände bara att den blev sämre.
Här kommer förebilderna :)
Och här kommer den färdiga bilden.
All kritik är bra kritik, även den dåliga. Så ge gärna kritik. :)

Häftigt! Medeltidskänsla :]
Skitsnyggt ^^ Tyckte verkligen du fick till det, man får en känsla av medeltiden. :)

jättefrän :D :D grattis till en så snygg bild :D hur gjorde du?
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
#5 Ja du, jag vet knappt om jag minns utan att gå tillbaka och kika *s*
Men jag hade flera texturer som jag blandade med bilden för att få fram en bra färg, och gärna lite struktur. Strukturen blev det inte så mycket med, men färgen blev jag nöjd med. Så då lät jag det vara så.
Jag gjorde det vanliga fixade med ljus, skuggor och sånt. Sen la jag på lite brus i bilden och sist en oskarp mask.
Min tanke var att få den att se gammal ut, men jag misslyckades med det. Så jag är vaken för alla tips :)
Ps. Tack för era kommentarer :)

Jag tyckte den var jättefin, har ingen övrig kritik att komma med, bara helt enkelt, skitsnygg! Mvh Åsa

Tycker du har lyckats skapa en enhetlig bild med en stämning i. En bra bild helt enkelt :) Hur menar du gammal? Mycket kan ju se gammalt ut och på olika sätt…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
#8 Jo det är sant :)
Men jag menade väl mer att få själva ytan att se gammal ut. Det är ju ett medeltida motiv, så det var bara en känsla jag hade att få den kanske lite mer "ruffig"
hm det är svårt att förklara *s* Jag är nöjd ändå. :)
Jättehäftig!!
Fast jag irriterar mig på en blå fläck bland kvistarna. Brevid lansen ungefär. Annars var den perfekt! 

jag är mållös, den är jätte fin ju :D
#10 haha ojdå,fanns det sånt kvar, det har jag missat. Trodde jag hade fått bort allt. Då ska jag fixa det