Photoshop
Vad kostar detta program?
Hur är den jämfört med PSP 8.0?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Photoshop CS3 kostar runt 10 000 spänn hos Dustin. Kan vara billigare om man letar lite på Pricerunner. Tidigare versioner kan du hitta på Tradera, Blocket eller Ebay (utomlands), men var i så fall mycket vaken på vad som erbjuds.
>"Hur är den jämfört med PSP 8.0?"< Dyrare !!
Det går egentligen inte att jämföra på det viset för Photoshop är "tyngre" och innehåller mer. Vad du måste fråga dig är vad du ska använda programmet till och hur mycket du tror att du kommer att ha nytta av det. Det var länge sedan jag använde Paint Shop Pro men det klarar med råge av att göra de flesta av dom vanliga uppgifterna och det kommer att vara rejält mycket luft kvar till taket. Det kan rent av vara så att du klarar dig med t ex Photoshop Elements - som kostar runt 10-delen av Photoshop = ungefär lika mycket (lite) som PSP.
Om du ändå funderar på Paint Shop Pro - varför inte titta på senaste ver?

Photoshop CS3
- Fullständig från SEK 10 075,00
Har du en äldre version så är det billigare att uppgradera.
Asch då var någon före då :)
Har idag PSP 8.0
Jag minskar bara ner etc bilder idag.. Så photoshop var för dyrt för bara det ändamålet.

Ok - då är Photoshop CS3 definitivt overkill. Häng kvar vid PSP.
Skulle du vilja utveckla ditt PSP 8.0 vidare och börja använda mer kreativa funktioner kan du kika på det här:
www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099066 " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Uppgradering till PSP XI

Men om man är student och läser bildbehandling 7,5 poäng på högskolan så får man köpa det för 2.700:- 

och jag tror att även gymnasieelever kan köpa det för 1995:-
Njea, sätta mig på skolbänken igen har jag ingen lust med.. Håller mig till PSP 8.0..

Som sagt, Mymlan, det beror alldeles på vad man ska använda bildredigeraren till. Jag är övertygad om att du klarar dig bra med PSP 8 till det du vill göra. Men skulle det vara så att du vill prova att "töja" på det lite, så gjorde jag en hastig Googling och hittade det här:
Bland dom fanns det också en grunka som jag har nytta av i Photoshop … :)

Jag borde egentligen inte säga det här, men om du är pank och desperat så finns ju alltid bruna båten ;)
Yay! Photoshop, here I goes!
(synd att jag redan hade det…)
#5 Men det är väl bara Engelsk version man kan köpa?

#10 Det är ju ingen skillnad, utom att då öppnar sig en hel värld utav tutortials på nätet.

#10 Nejdå, du kan välja svensk eller engelsk (tror jag…ska kolla)
#6 ne du skojjar ?! vart ?!
Läser bildredigeringskursen på högskolan och tänkte passa på att utnyttja min studentrabbat..
Jag har funderaingar på att köpa Adobe Creative Suite 3 Design Premium (Adobe InDesign CS3, Photoshop CS3 Extended, Illustrator CS3, Flash CS3 Professional, Dreamweaver CS3, Acrobat 8 Professional)
#12 Köper man studentversionen av ovanstående för ca 2300-2500kr inkl moms då får man endast den engelskaversionen.. DU får inte använda programmen kommersiellt och programmet kan endast installeras på en dator..
(Ska man bara köpa photoshop kostar studentversionen 1995:-)
Jag å andra sidan funderarar på att köpa det som kallas education box den liggger på ungefär 7000kr istället då får man välja mellan svenska och engelska och man får även använda programmet kommersiellt..
Men nu då till min fråga.. Ska man välja Svenskt eller Engelskt version? Vad föredrar ni??
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Mackan, kolla med dustin. Enl instruktioner jag fått så ska även gymnasielever kunna köpa programmet till reducerat pris.