behöver liten kritik

Motivet funkar. Det finns budskap att tolka in i bilden.
Ängeln till häger ser konstigt inklippt ut. Jag tror att det skulle kunna fixas med att få till en annan stämning i bilden. Bilden i sig har ju något "mörkt" över sig och genom att märka ner stämningen och använda en mer enhetlig färg i bilden skulle det öka bildupplevelsen.
Sedan ser det ut som bakgrunden lyser igenom på ängeln vilket inte funkar i sammanhanget. Troligen att du använt något blandningsläge som inte funkar.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Så roligt att du försökt dig på en fotomanipulation!!
Först skulle jag vilja se vilka bilder du har använt. Är det dina egna så kanske du bara kan berätta vilka de fyra olika bilderna är. Om det är stockbilder så är det bra om du länkar till varje stockbild. Det är ju för övrigt en regel vi har här på Bildredigering.
Jag förstår ditt upplägg och tycker att tanken är bra! Du har gjort ett bra jobb för att vara första gången! Men det är några saker jag kan kommentera.
Om du vill veta hur jag skulle gjort så kommer det här :)
För det första så hade jag dämpat kontrasten på byggnaden och mörkat ner hela bilden lite. Kanske t.o.m lagt lite dimma på sina ställen. Alltså gjort bilden lite mystisk. Grönskan framför byggnaden hade jag gjort lite mindre grön. Jag hade som Anders nämner här ovan försökt få en enhetlig färg över bilden.
(När det är mörkt så ser man inte färgerna lika tydligt)
Sen ängeln. Istället för att göra ängeln svart-vit så hade jag försökt göra henne ljus med något ljussken runt sig om du förstår vad jag menar. Så att det var just ängeln som stod för ljuset i bilden. Hon skulle lysa upp i mörkret.
Det är lite små detaljer som jag skulle gjort. Men det är jätteroligt att du försökt dig på fotomanipulation som är svårt och mycket att tänka på. Och ju mer du tränar desto bättre kommer du att bli. 🙂
Jag tror också på att försöka få in lite mer stämning i bilden genom att lägga till dimma och mörka ner den. Eventuellt göra hela bilden svart vit, det tror jag också skulle bli bra.
Men för övrigt en mycket bra bild tycker jag, speciellt för att vara din första. Jag tycker inte att det gör något att ängeln är lite osynlig, det ser bra ut.
Hej!
Tack för kritik. Och jag håller med…
Idee är att alla kan gå till himlen, men du kommer med mig till helvete. Det är sista idee om denna plåtning och jag hade brist i tid, men jag hade en önskan att plåta det också. (andra porträtt bilder kommer till Modellfoto)
Jag har plåtat själv halv de, bara har tagit från inet (http://richwallpapers.com/angel-hd-wallpapers/angel-black-and-white-wings-hd-wallpaper/) (fjärde bild är svart krona men jag såga att jag har inte använt det på denna bild. men kronan har jag tagit/provat från här http://www.halloweencostumes.com/black-angel-set.html)
Min idee är att göra liten dramatisk bild därför att vanligast alla änglar kommer och det kommer också starkt ljus men jag vill göra tvärtom. Inte så fint, ljusa men mer mörkt, liten robust, avklädd.
Vet inte hur jag såg inte det igår men håller med AndresT att blandning är fel eller kanske bättre använda mask att hålla kroppen och vingar rent.