Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettoff-topic
Läst 464 ggr
Niklas
2007-09-13 11:09
0

Datorskärmar

Jag har en skärm som är några år gammal (LG Flatron L1910B). Den funkar bra, men jag funderar över om det kan vara bra att byta för att få en bättre. Tyvärr kan jag inte mycket om skärmar. Vad är det man ska titta på? Jag är fotograf så jag vill gärna att skärmen ger en rättvisande bild. Vad har ni för skärmar och vad tycker ni om dem?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Jiger
2007-09-13 15:52
0

Kör fortfarande med "gamla" stuket. En ViewSonic P225f som alltså är en 22-tums CRT (Katodstråle) av professionella serien. I mitt tycke otroligt mycket skärm för pengarna (gav 6 700 ny) och färgåtergivning som få kommer i närheten av. Nackdel = 1 kubikmeter och 30 kg tung. Har kollat en del plattskärmar, men för att komma i samma klass blir det minst dubbelt så dyrt…

Fotokanen
2007-09-13 17:15
0

när man håller på mycket med bilder så antligen sakffar du en till skärm platt eller crt och kopplar in båda till datorn eller så skulle jag nog satsa på en platt widescreen, jag har hört att Sony och BenQ är väldigt bra, jag använder en BenQ och bilden är hur bra som helst=)

Niklas
2007-09-13 17:20
0

Är det någon som har hittat jämförande tester på nätet?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

GunnarE
2007-09-13 18:12
0

YFO har specialpris på en värstingskärm 

Månadens erbjudande - Eizo CG221
Nu har du chansen att köpa marknadens absolut bästa bildskärm till ett fantastiskt pris. Under september månad sänker vi priset på värstingskärmen Eizo CG221 från 42.900:- till prisvärda 27.500:-, en prissänkning på hela 15.400:- !

Eizo CG221 är enda bildskärmen med möjlighet att visa hela färgrymden AdobeRGB, vilket gör den mycket lämplig för avancerad bildeditering och bildretusch. Skärmen levereras med keps och hela 5 års garanti, kalibrator tillkommer.

Läs mer om Eizo CG221 här.