Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 1024 ggr
pellepiano
0

Groda i mjölk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade vackra Esra häromdagen med ett glas mjölk och prövade att lägga en tapet bakom ( tack Ingela ) och stoppa in en groda i glaset =) Flera bilder från sessionen.
Månsken
Modern Mata Hari

Jiger
0

Groda:   … har Arla sett den här ?  Skrattande

Månsken: Perfekt ! Antar att du har lagt in "månstoffet" med pensel ?

Modern Mata Hari: Perfekt i kvadrat ! Alltså - den blicken .. !! Snacka om ögonkontakt. (Är det min monitor som har fått en släng av nå't, eller finns det en antydan till cirkulär bandning i bakgrunden?)

Alla tre naturligtvis av välkänd pellepiano-kvalité och som alltid en fröjd att se. Det är bara att lyfta på hatten.

Cindy-
0

Wow! Den där gillar jag! Verkligen snyggt gjort Glad

IngelaS
0

Jäkligt snyggt Pelle, såg galleriet inne på MB och som vanligt outstanding, grodan fick du till bra Glad

Och som jag tidigare sagt…det är SNYGGT med medaljonger, kul att det kom till nytta Glad

pellepiano
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack.

#1 Jo det är små bandningar. Vet inte riktigt hur jag ska bli av med dem. Framträder tydligare efter byte till CS3 tycker jag. Det är ruskigt irriterande.

Grodan hittade jag på sxc.hu =)

Apropå Arla finns oxå denna "annons"

Emely
0

Wow, wow, wow och wow igen! Härligt att se hur proffsen arbetar!

joytick
0

Som alltid helt otroligt bra :9

Jiger
0

#4Arla 1:  He-he ..  Genialt! Synd att Arla inte är ett engelsskpråkigt företag.

Det där med tilltagande bandingstendenser i CS3 tycker jag mig också ha märkt. Särskilt i sammanhang där man använt Gaussian Blur på "monokroma" ytor eller höga värden på Feather i markeringar. Enda sättet att minska ner (kamoflera) det som jag känner till är att lägga på ett mycket lätt Noise - nå'nstans under 1% - men då får man ju en viss kornighet istället som man kanske inte vill ha. Verkar heller inte ha någon betydelse om man använder GB som vanligt filter eller Smart Filter. Har också försökt med att göra dom lager jag lagt GB på till gråskala först och sedan tonat med Hue/Saturation, men det verkar heller inte hjälpa. Kanske man måste hitta nå'n annan metod att lägga oskärpa, typ Surface Blur. I vilket fall så är det som du säger irriterande. Onödigt irriterande.

pellepiano
0

Att arbeta i 16 bitar lär hjälpa men det blir trögt och stort för mig.

Jiger
0

Ja, jag har sällan eller aldrig någon anledning att jobba i 16 bitar men kan tänka mig att det blir så. Plus att många redigeringsfunktioner inte finns tillgängliga i 16-bit. Det är väl bara att hoppas på att Adobe fixar till detta i någon uppdatering eller utökar redigeringsfunktionerna i RAW. Fram tills dess får man försöka komma på någon fungerande work-around.

IngelaS
0

Jag har inga problem med att jobba i 16 bitars, kanske för att jag inte använder särskilt mycket filter. Bilden på Angelica är i 16 bitar och det funkade bra (se tråd coola angelica)

Mvh Ingela

Jiger
0

Nej, i o f s så var det nog i PS7 och/eller CS som jag sist gjorde nå't i 16-bit och stödet för 16-bit har blivit bättre i CS2 och CS3. Det jag kommer ihåg från då var att de flesta av de bildjusteringsfunktioner som jag brukar använda inte var tillgängliga i 16-bit och att maskinen blev avsevärt trögare, så det fanns ingen direkt vinst med att använda det läget. Numera får jag bilder skickade i RAW (12 - 16 bit), men behöver oftast inte göra några justeringar i RAW, för det är redan gjort av fotografen.

Men man borde kanske börja titta på det igen i CS3. Bortsett från att man komma bort från bandningar och andra artefakter av bildjustering, vad har 16-bit för fördelar vid skärmvisning alt tryck ?

Berglund
0

Gillar verkligen bilderna, jättesnygga.

AndersT
0

Välgjort och snyggt. Jag gillar dina bilder mycket!!!

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

divansson
0

bara ett ord.. Wow!