Kan någon förklara?
Visste inte vilken rubrik jag skulle sätta detta under, fanns ingen som passade.
Förstår inte det här. Jag brände ner en del bilder på en skiva för att ta med till jobbet och skriva ut.
Formatet är PNG, och ibland har det hänt, idag tex, att en eller två bilder från cd:n inte kan läsas in i datorn på jobbet. Alltså det går inte alls att öppna dom. Jag försöker att öppna dom även i photoshop, men det går inte.
Men när jag sätter in cd:n i min dator hemma så öppnas dom lika lätt som de andra.
Nån som förstår sig på det?? Tacksam för svar.
Vad får du för felmeddelande?
Ja får nåt som står att datorn inte kan läsa in, när jag ska försöka öppna i photoshop.
Ocn när jag ska försöka öppna den i mina dokument så säger den att förhandsgranskning inte är möjlig. Eller nåt sånt.
Så jag kan alltså kopiera in filerna till datorn. Men jag får inte upp dom där sen.
Och jag ser direkt att det är nåt fel när jag ska föra över från skivan till datorn. För jag får inte upp någon miniatyrbild på dom.
Jag har sparat om dom på cd:n igen, plus i JEPG format. Ska åka ner igen och se om det funkar nu.
Vet inte om det kan bli nåt fel vid själva kopieringen. :(
Hmm.. ingen aning, det är nog bättre du skaffar ett USB-minne ist. Smidigt att ha med sig, jag brukar själv använda min lilla mp3-spelare för att föra över filer.
#4 Ja det har du rätt i. Det ska jag göra, det är mycket smidigare.
Men det löste sig. Jag skrev över bilderna en gång till på samma cd. Åkte ner igen och öppnade dom lätt som en plätt *s*
Förmodligen blir det nåt fel vid inläsningen när dom ska brännas. Men det märkliga är ändå att de funkar när jag kollar cd:n hemma. :( skumt.
Ja ja, problemet är löst i allafall :)