Aaarrrggghhh! (utskriftshjälp)
Gah, hur svårt ska det vara? Jag sitter här och försöker printa ut ett foto, och hur jag än gör envisas datorn/skrivaren med att ändra på storleken som jag satt, vilket förstås resulterar i horribla utskrifter! Jag lyckas inte ens genom Photoshop. *morr* Någon som har hjälp att ge?
Skrivaren är en Canon Pixma IP4000 (det medföljer förstås programvara för utskrift, men där finns det definitivt ingen möjlighet att få skriva ut i grundstorlek. Meh.) om det är en faktor…

Nää jag skickar mina bilder för utskrift, billigare och enklare :)
Jag skriver ut sjølv med en Pixmaskrivare. Sitter inte hemma nu men gå in till mappen dør du har bilderna, tryck upp den eller tryck Ctrl - P och sen på instøllningar och vølj andra fliken och sen storleken på fotopappret. Voila ^^
Jag håller med #1. Billigt och bra!
PS. Har testat skriva ut på fotopapper med vanlig bläckstråleskrivare, ingen höjdare, efter ett tag hade vissa färger på kortet runnit ut..

#2, det funkar dessvärre inte när bilden inte är i ett format som redan finns i denna drop down-meny. Hade jag velat göra 10x15, 13x18 eller något annat klassiskt format hade det som sagt varit lugnt, men i detta fall gäller det en bild som är 35x85 mm, dvs ingen vanlig proportion på bild. Jag kan dra upp den i storlek (jag SKA dra upp den i storlek) men det behöver vara proportionellt med dessa mått och då kan jag fortfarande inte få den utskriven rätt…