före/efter - One Way

länkarna funkar inte…

#1 nej märkte, så jag gjorde på det vanliga sättet :)

men… har ingen någonting att säga? inte ens något som går att förbättra?

Först fattade jag inte bilden…men nu ser jag ju att det står One Way på bryggan…och då helt plötsligt, så är den jättebra!
Fast antydan till One Way…verkar litet sorglig!…om jag fattat budskapet rätt?…eller det kanske finns flera meningar med bilden?

Skit bra bild…..gillar den skarpt

Jättebra bild, jag får känslan av döden, alltså det där ljuset som man ser som alla näradödenupplevare pratar om.
Jag upplever inte bilden som sorglig utan som hoppfull (det finns något där tjoho!!) men det beror nog på hur man ser på det (om det nu är döden som är budskapet i bilden)
Väldigt genomarbetad och bra bild i alla fall, oavsett budskapet 
Gillar att du fått bryggan att bli så "oändligt" lång.
Jag tycker inte heller bilden är sorglig…
jag vill också gå på en enkelriktad brygga :-)

Är det bara jag som tycker det ser ut som en ung pojke längst ut på bryggan?
Det tycker jag är litet sorgligt…men det är en del i det som gör bilden bra, tycker jag. Hade det varit en krokig gubbe i rullator, så hade bilden inte varit "sorglig" för mej.

tack för alla kommentarer!
sxc.hu människan är nog ganska så gammal :) fast han ser faktiskt rätt pojkaktig ut på lång håll… Det blev ju som ni säger lite "mot himmelen" känsla vilket väl också var meningen när bilden började ta form.
Fast man nåste ju inte se det som "mot himmelen" det kan ju betyda att bron är livet och man kan aldrig vända om…
Några andra tolkningar? :)