Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettwip-work-in-progress
Läst 1318 ggr
Alibi
4

Trollskt WIP

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på med en testbild. Kommer säkert tröttna innan jag är klar, hehe. stockbilderna finns här: 
Bakgrund
Kvinna
Vallmo

I'm gonna let my little light shine

Cindy-
0

Vilken trevlig söt bild du har gjort! 🙂

AndersT
0

Temat funkar. 

Det är lite för ljust bakom henne, kanske lite mer av effekter där också? Sedan ser kvinnan inklippt ut. Det brukar gå att åtgärda om kanterna är lite svagare i konturen, svagare/mjukare.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Alibi
0

#1 Tack!

#2 Ja jag såg att hon ser väldigt inklippt ut här, helt annat i PS, förstår inte varför det blev så..?

I'm gonna let my little light shine

Cindy-
0

För att få flickan att smälta in bättre använd dig av mer skuggor och ljus på henne. Det ser inte ut som att du gjort det, och då blir hon väldigt platt, och ser därmed inklippt ut. Jag tycker inte att du behöver mörka ner soljuset bakom henne, däremot kan du jobba lite mer med dodge and burn där så att du mörkar ner vissa delar och ljusar upp vissa. Men då behöver du istället mörka ner modellen en aning som jag skrev, med skuggor på hennes framsida. Det verkar vara lite mörkare där hon står om man tittar på bron. Sen har du det stora trädet på höger sida som också skymmer henne från solljuset.  Däremot OM solen lyser på modellen så kan du ljusa upp henne just i kanterna och upptill på huvudet. Om du tänker dig hur ett foto kan se ut när solen ligger på bakom en person. Då ser man inga markerande kanter utan det  lyses upp av solen.

Det är lite svårt att förklara. Och jag tycker att bilden är fin. Lite puts med ljus och skuggor skulle dock förbättra den ännu mer. 🙂