Tablet vs Photoshop
Jag har en tablet till datorn och sedan tidigare photoshop elements. Dessa två fungerar i symbios för penslarna är inställda på att passa till tableten (ställdes in automatiskt). Men nu har jag fått photoshop cs3. Och i en har inte penslarna anpassat sig. Så jag undrar då hur man ska gå till väga för att få dem att gå att använda ihop med tableten..? Eller om ominstallation av tableten är det enklaste sättet x.x
Hur beter dom sig? Går det alls att använda ritbordet (rör sig pekaren korrekt?) eller är det penslarnas egenskaper som inte är som du vill?
Om pekaren inte rör sig korrekt, kan det hända att där finns nåt kompabilitetsproblem. Vad använder du för ritbord?
Om det handlar om penslarnas egenskaper (tryckkänslighet, vinkling…) så får du det inställt i Brushes paletten i Palette Well. Ok, detta stämmer åtminstone i CS2, CS3 har jag ingen erfarenhet av.

Det funkar likadant i CS3, manipul80r.
Kolla om det finns någon uppdatering till brädans drivrutiner. Det kanske hjälper.

Annars får du göra nya inställningar till penslarna. Kanske du kan tjuvkika på elements och se hur de var inställda.
Blir ju ev många parametrar att kopiera iofs.

#1 Det är det senare altenativet. Med tryckkänslighet och penselvinklar.