Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 397 ggr
Cindy-
0

Olika tekniker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har suttit och testat lite olika tekniker på ett par foton

Det ena fotot ska se tecknat, lite pennmålat ut.
Och det andra fotot ska ha en mer dramatisk "look"

Jag vet inte om jag lyckats, så kommentera gärna.

Jag lägger även in originalbilderna, det brukar vara roligast när man ser ursprungsbilden.

Tillvägagångssättet, om någon skulle vilja prova finns att hitta under de här två länkarna.

http://www.planetphotoshop.com/category/tutorials/

http://www.planetphotoshop.com/category/videos/

Här kommer orgonalbilderna

Cindy-
0

Här kommer bilden som ska se tecknad/målad ut.

Cindy-
0

Och här kommer den mer dramatiska effekten

Cindy-
0

Här är också en rolig teknik. Hittad under samma länk.

Tog fotot i dag när jag var ute i det fina vädret.

heliotropes
0

Jag tyckte mycket om "tekniken"på 2an och gillade skarpt bron,det blir snyggt med färg och svart/vitt och ramen lyfte verkligen fram kontrastenGlad

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
0

#4 Du menar den mer dramatiska effekten? Ja den är läcker faktiskt. Men man behöver nog öva lite mer på den. Och det finns ju lite olika varianter att ta till.

Ja den med ramen var rolig och väldigt lätt att göra. Har du inte provat så tycker jag du ska göra det. Den finns under den nedersta länken jag skrev i första inlägget. :)

Cindy-
0

#4 nä nu kanske jag missförstod dig. Du skrev tekniken på 2:an, så då menade du kanske den målade bilden?

heliotropes
0

#6 den målade menade jag.Skrattande

Det hänger mycket på vad som hamnar bakom och i ramen också,för att den ska bli bra.Din bro blev ett väldigt bra ex.Skrattandeden har charm.

Cindy-
0

#7 Jo visst har bilden betydelse. Men här gjorde jag en som inte direkt har någon bakgrund. Tycker att det funkar det också.

Okey, den målade. Ja jag tycker också om den. Den blev väldigt mjuk och behaglig i färgerna.

[Julliz93]
0

#8 läskigt.. känns som att ramen flyttar på sig när man drar ner med rullisten :P hihi

fina bilder :D

Cindy-
0

Jag ser nu att det nog hade varit ännu finare om jag hade lagt lite skugga från ramen. Får prova det också *s*

Så, sagt och gjort. Bytte ut bilden mot en med lite skugga :)

Cindy-
0

#9 Tack ska du ha :)

I kväll blev en sån där "testkväll" roligt att prova lite nya saker emellanåt. :)

heliotropes
0

#8 Du var inte snabb nogSkrattandehihi! jag hann nog se den utan skugga.Glad

Nu med skugga blev den mycket bättreGladfast personligen gillar jag bron bättre.

Cindy-
0

#12 haha, nä jag var inte snabb nog, men jag fick ut den i allafall. Och visst ser den bättre ut skuggad.

Ja bron har sin charm, det är ju också helt andra färger, mer färgglad. Och kanske motivet är vackrare också :)

Men det är kul att prova lite olika varianter.