Porträttbilder
Att leka med porträttbilder är jätteroligt när man har tid att sitta och prova olika saker. Och i dag hade jag den tiden ;)
Oj, vad snygga dem blev! 😃 Jag skulle vara glad om jag kunde göra ens hälften! Har du några bra tips på var man kan lära sig? =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Jag sökte på internet på "painted feeling in photoshop" och fick upp en massa olika tekniker. Så jag tänkte prova denna http://blog.spoongraphics.co.uk/tutorials/how-to-create-a-realistic-painted-effect-in-photoshop
Jag gillade inte direkt effekten utan fortsatte prova andra saker eftersom jag gillar den softa mjuka effekten på porträttbilder. Så jag använde mig av bl.a en textur, softade bilden, drog ner färgen rejält. Jag som aldrig brukar slå ihop lager gjorde det denna gången så jag kan inte själv gå tillbaka och kolla hur jag gjorde.
Dodge and burn har jag använt. Level har jag använt för skuggor och ljus och color balance för att få den färg jag ville ha.
Nästa gång jag gör en sån här bild ska jag inte klanta mig och slå ihop lagren under tiden jag arbetar med bilden.
Du får helt enkelt prova dig fram med olika saker.
Men om du googlar på dina önskemål så hittar du massor med tutorials som du kan prova. Jag tycker att det är roligt att prova mig fram själv. Men ibland är det kul att testa tutorials.