Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 480 ggr
Zynell
2015-02-06 14:56
0

The Alpha's Pack.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är en bild jag har gjort för skojs skull för att lära mig lite mer. 

http://nellieclind.deviantart.com/art/The-Alpha-s-pack-511479099

Cindy-
2015-02-06 15:51
0

Jag såg dina bilder på Deviantart. Jättefina bokomslag. 

Den här bilden är också vacker. Men får jag ge lite tips?

Cindy-
2015-02-06 15:53
0

En sak till………du bör alltid länka till stockbilder du använt. Jag trodde det låg stockbilder i länken men det gjorde det inte.

Zynell
2015-02-06 15:59
0

Tack! Kul att du gillar dem. Du får jättegärna komma med tips. 🙂

Menar du att jag ska länka till bilderna som jag använt i bilden? Jag har köpt dem. Behöver man göra det då?

Cindy-
2015-02-06 16:42
0

Ja det är bra om du gör det då det står i reglerna här. Om jag först lagt upp bilden på DA och där länkat till stockbilderna så brukar jag lägga en länk här till DA bilden så man kan se stockbilderna där.

Nu tips och råd…..  

Du bör vara mer noggrann med friläggningen. Kolla vargarnas ben, det finns en mörk kant runt benen. Samt på vissa delar av grabben.

Friläggningen är superviktig så tänk på det. 🙂

Sen tänkte jag på en annan sak. Det är ett tips, det kan också vara bara min personliga åsikt. Men du ska få den iallafall. 

Det är färgen på den ena vargen. Jag tror att helhetsbilden varit bättre om det varit tre vita vargar istället för två vita och en brun. Nu tänker jag på färgsättningen i bilden. När jag tittar på bilden så dras min blick ner till den bruna vargen automatiskt. Det känns som att den inte hör hemma där. Bakgrunden och grabben är blå. Det funkar bra ihop med de vita vargarna. Men min personliga åsikt är att bilden hade varit ännu finare om den bruna vargen också varit vit. 🙂

Och kanske grabben är lite för blå. Men det är också en smaksak.

Ja det var ett par tips! :) 

Hur som helst så är bilden fin!

Zynell
2015-02-06 16:51
0

Ok, då får jag skriva till det i alla bilder. 🙂

Tack för tipsen! 😃

Cindy-
2015-02-06 16:57
0

Hoppas tipsen var till nytta.

Zynell
2015-02-06 17:21
1

Jo då! Jag förstår vad du menar.  Du har gjort mig uppmärksam på något jag inte tänkte på.🙂

Cindy-
2015-02-06 18:36
1

Bra! Det är så det ska vara :)