Före & Efter
En liten enkel bild. Före & Efter.
Stockbilder här: http://cindysart.deviantart.com/art/My-rose-garden-511917702
Wow! Jättefint!
Tog mig en titt på din sida på DevianArt och jag bara älskar dina bilder! Hur lär man sig att göra sådana bilder? 🙂
Ja det kan alla lära sig om bara intresse finns.
Jag lärde mig mycket när jag blev medlem på Deviantart 2008 genom att studera andras bilder. Man kan också läsa tutorialer som det finns en uppsjö av på Internet.
Jag finns till förfogande om det är något du undrar över.
Jag är rätt ny på DevianArt. Gick med nu i veckan och lär mig fortfarande hur sajten fungerar, men jag ska se om jag kan om jag kan hitta något där.
Sådana bilder som du gör har jag varit jättenyfiken på rätt länge. Jag har velat lära mig hur man gör för att kunna använda det i mina omslag. Men jag vet inte om det går att göra det med GIMP. Jag använder inte Photoshop, men så fort jag har råd med programmet kommer jag att köpa det.
Om du klickar på Deviantart loggan högst upp till vänster så kommer du in på en sida där du har olika förslag på vänster sida.
Klicka på resurser och stockbilder
Sen klickar du på Tutorials
Sen har du en liten vit plats högre upp där du kan skriva in vilken typ av tutorial du vill ha. Så trycker du bara på Enter på tangentbordet så kommer det upp en massa.
Skriv tex photomanipulation, så kommer det upp ett gäng.
Du kan ju även googla på photomanipulation Tutorials då kommer detta upp Tutorialer lite bilder på olika Tutorialer
Om du letar efter andra resurser på DA eller på nätet så skriver du in det. Tex brushes, patterns, actions osv.
För just stockbilder på Deviantart så klickar du på Stock images istället för Tutorials.
Du kommer snart in i det ska du se.
Tänk bara på att kolla reglerna för stockbilden eller resurserna du vill använda.
Tack så mycket! Det ska jag pröva. 🙂
När det ändå är lite frågestund passar jag på att fråga; är bilderna du använder dina eller är det tillåtet att använda andras, t.ex. utan lov? Jag har kikat lite i dina trådar här på iFokus och dina bilder är fantastiskt fina! Det börjar ju klia i fingrarna med inspiration :)
#6 Självklart så använder jag bara tillåtna stockbilder när jag gör mina bilder. Det finns ju sidor med fria stockbilder.
I just den här bilden är modellen köpt på depositphotos Modell
Själva bakgrunden är en stockbild från Deviantart Bakgrund
Och rosen är också en stockbild från Deviantart Ros
Det finns en uppsjö av sidor där man kan ladda hem fria stockbilder. Det ända man behöver tänka på är att läsa deras regler. Stockbilder
Ah, så grymt! Ska kika på detta :)
#8 Ja gör det och hör av dig om du har andra frågor. 🙂