Rost? näää mögel
Min man säger som han tycker, inga krusiduller. Visade en bild som jag tänkt skulle föreställa rost, han bara skakade på huvudet och sa att det såg ut som mögel, luddigt liksom. Så nu får man göra ett nytt försök..
Laddade upp bilden så ni också kan avgöra.
Kram på er, nu jag sova
PS Jag hade en bild där jag försökt göra en bil lite rostig, men då påpekar maken, att just där jag placerat ut rosten nog egentligen bara var plast. Så bilen får man göra om också.. *S* jag har ingen koll på bilar.
Joooo visst ser det ut som rost!! 

ja de ser apselut ut som rost! :) har du skapat det själv från scratsch?? (hur man nu stavar de…) har just suttit o letat efter rost-texturer.. har inte gett upp än att få till en snygg rostig bild!
vilken photoshop använder du? jag kan inte hitta "plasma" nånstanns. xD

Verkar vara en liknande funktion som "Filter/Render/Clouds". fast du har fått fram flera färger på dina moln. kanske funkar i PS om man använder flera lager med moln i olika blandningslägen och/eller lagermasker.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Scott effect…är det något du är ute efter?
#13 tycker den där rosten såg lite mer ut som trä av nått slag :P hihi
#14 Du blir snart en riktig expert på rost :)
Blir inge expert av mig. Har lämnat rosten nu, får kanske ta och fejka koppar-ärgning ist… ;-)
#18 Nåja, Cindy har inte visat någon rost än… 
Snyggt! Var det svårt att göra utan plasma?

ja halvsrostig.. men inte alls så snygg som den i tuten!
Den var snygg Kajsa!
#19 nä jag har ju inte gjort det, jag får väl försöka jag också. Håller på med lite annat nu, men självklart ska jag också testa. :)
Ja då har jag gjort ett försök i allafall. Hittade inget bra att gå efter så det fick bli att leka fram det.
Hittade en riddarstaty på sxc.hu som jag tyckte var fin, hm… den ska jag rosta ner blev min tanke, så jag gjorde ett tappert försök.
Bytte även ut den "snälla" blå himlen som var på originalet.
Ska leta efter någon bra tutorial så får vi se om jag kan fixa till det bättre. :)
Här kommer i allafall mitt försök.
Jättesnyggt med statyn Cindy. Fast jag undrar om du inte blandat lite ärgning och rostning i bilden. Oxidation som oxidation ;-)
Jo, det har jag gjort. Lite grönt här och där, tyckte det var snyggt. *s*