Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-elements
Läst 1000 ggr
Thorsen
0

Att få in en text-stil i PS.

Jag har försökt med allt möjligt som "extrahera alla filer" (eller något liknande x'D) m.m, Men inte en enda stil kommer.. :S Inte ens på Word och alla andra redigeringsprogram.. Nån som har haft samma problem, och som vet hur man gör åt saken?  Skulle vara jättesnällt! Det verkar typ som att det är min dator som det är ett stort fel på x'D

[Julliz93]
0

du måste extrahera filen, sedan lägger du in den på "teckensnitt" som du kan hitta på kontrollpanelen.

så gör jag.. tror det funkar.

Thorsen
0

okej!  Tack så mycket, det ska jag testa :)

Thorsen
0

Vilken ikon ska man klicka på när man har kommit in på kontrollpanelen? :)

[Julliz93]
0

det står teckensnitt…. öh. antingen går du in på "utseende och teman" sedan väljer du teckensnitt till vänster. eller så ska det finnas en mapp som heter teckensnitt i kontrollpanelen.

Thorsen
0

#4  Okej! Då ska jag försöka en gång till x'D

Mackan1000
0

annars går du in i C:   sen in på "WINDOWS" mappen sen ska du in i "FONTS" och lägga teckensnitet där =) så gör jag

Jiger
0

Det finns ett "nifty li'll program" - gratis - som heter AMP Font Viewer som gör hela processen mycket enklare. Du kan lista upp fonter från en mapp där du har nerladdade fonter och välja vilka du vill installera. Du kan också installera fonter tillfälligt. Fonten finns tillgänglig tills du stänger programmet du arbetar i - t ex Photoshop. Det finns mycket mer du kan göra med AMP, men det får du läsa om på sajten. Funkar med Type1, True Type och Open Type. Jag kör det under Win XP och vet inte om det funkar under Vista. Bara att testa.

AMP Font Viewer

Bullan
0

För att få in dem i Photoshop, så var jag tvungen att gå in i ps-filen och gå in på fonter, brushes m.m…och lägga in det där!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Jenya
0

Jag gör som mackan, öppnar C: --> "WINDOWS" --> "FONTS"  sen lägger jag dom extraherade filerna där. på sidorna där man tar ner fonter så brukar det stå hur man gör, och jag har aldrig sett nått annat sätt.

Mackan1000
0

#9 eller hur jenya , vårat sätt is the shit ;D

Emely
0

Kontrollpanelen - Teckensnitt - Arkiv - Installera nytt teckensnitt (sen får du leta upp foldern där du lagt dina extraherade teckensnittsfiler) Jag vet att jag försökt att bara lägga fonter i "rätt mapp" som Mackan och Jenya, men jag har ändå behövt installera dem för att få in dem i alla program sen. Det kan ju vara olika det där :) (Kanske var det så länge sen så det var i någon annan version av Windows…)

Jenya
0
[michaelalundgren]
0

När jag extraherat mina fonter, så lägger jag in dom i teckensnitt via kontrollpanelen. Funkat varje gång!