Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 292 ggr
[PixelMollan]
0

Är mitt PS för dåligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag har Adobe Photoshop Elements 2.0, men är de för dåligt för att kunna göra bra bilder? Jag har försökt lite olika o kan verkligen inte göra så bra bilder!! De enda jag vågat mej på är liknande bilder-> Men skulle ju gärna vilja göra lika coola bilder som ni andra, de kan man ju säkert lära sej, men först och främst. Är pogrammet för "gammalt"?

[PixelMollan]
0

p.s såg nu att där blev en grå kant.. har inte sett den innan :P

Cindy-
0

Jag kan inte riktigt elements 2,0 men visst är det så att nyare versioner även har nya och bättre funktioner.

Man får se lite till vad man ska använda photoshop till också. Vad man verkligen  behöver för det man vill göra.

Sen är det ju så att man behöver inte göra bra bilder bara för att man sitter med nyaste PS, det är mycket träning, mycket läsning och det viktigaste, ett stort intresse och mycket tålamod som gör att man blir bätte och bättre.

Tycker din bild var fin :)

[PixelMollan]
0

Jag brukar mest göra bilder på mina djur..eller ja..jag gör BARA bilder på mina djur :P
Vet itne varför..har så mycket bilder och tycker så mycket om dom så de är lätt att de blir så :)

Jag vill mest kunna göra snygga bilder med mina djur som motiv, fräcka bakgrunder, snygga ihopsättningar. Skulle väldigt gärna bilja göra en bild där jag sätter ihop kroppsdelar från mina 4 djur. Ex: hästens ben, hamsterna huvud, kattens kropp och den andra kattens svans.

Cindy-
0

Men det du beskriver är jag säker på att du kan göra i ditt elements 2,0

Jag hade elements nr 5 förut, och jag tyckte att det var okey.

[PixelMollan]
0

hehe okej :) jo man får sitta o knåpa på de. ville bara veta om de va lönt att jag anstänger mej till att försöka eller om pogrammet är helt ute :P men då vet jag:) tack så mycket!

Cindy-
0

Ja gör ett försök :)

asakall
0

Finns hur många bra funktioner i E 2.0 som helst, försök hitta kunskap om det programmet så du lär dig vad du kan göra, jag använder det, och lär mig hela tiden nya saker,,,så för oss glada amatörer räcker det bra långt!

[PixelMollan]
0

okej vad bra :D

Jiger
0

Som generellt svar: Nej - ditt Elements 2 är inte "för dåligt".

Närmare specificerat beror det på vilket behov du har. Vissa saker som går att göra med nyare versioner kan du kanske inte göra. Det beror ju på om funktionerna finns eller inte.

Jag känner till folk som producerar otroliga saker i Photoshop 5.5, t ex - vilket beror på att dom drivit sitt kunnande i just den versionen till mer eller mindre fulländning. En av dom mest respekterade illustratörerna som använder Photoshop sitter "fortfarande" med ver 3,02 helt enkelt därför att det täcker hans behov.

Nyare versioner brukar ha utvecklat arbetsflödet för att göra vissa saker så att det går snabbare och är enklare att utföra, men i grunden är det helt en fråga om vilket behov man har.