Ensam & rädd före-efter
Då provar jag igen. Det här är ytterligare ett montage.
Jag har hämtat bilderna från Sxc.hu, plus en himmel och en textur
Friläggning av pojken och himlen. Marken och pojken gjorde jag svartvita, himmelen fick behålla sin färg.
Använde mig av en textur, mest för färgens skull. Målade med ljus, justerade färger, kontrast, mättnad, skuggnig och skärpa.
Det var lite svårare denna gången.
Här kommer originalbilden
Väldigt snyggt!
Men den lille killen.. han försvinner liksom in i bilden. Man fäster blicken på de gröna, utstickande molnen istället.
Ja Julliz, det har du rätt i. Jag ser det också nu.
Hm… då blev det fel :(
Om du prövar att ändra nyans på molnen, kanske ljusar upp killen lite.. ? :)
Ja, jag får se vad jag kan göra. Känner inte att jag vill ljusa upp honom för mycket heller. Jag får ta mig en funderare. :)
Gör det du :) Men för övrigt tyckte jag att bilden var riktigt lyckad ^^

Snyggt, men jag tror att jag vill ha honom en bit längre upp i bilden så att man ser hela grabben - fötter och allt. Annars verkar det mesta stämma överens med ljus och perspektiv.
Okey, jo jag provade det först. Men tyckte att han blev så liten. Det var därför jag drog fram honom…
Men jag kan ju prova med det också så får vi se hur det ser ut. :)
Nä det funkar inte. Jag vet inte vad jag har gjort, men när jag flyttar honom så dyker det upp nån märklig lila färg.
Måste gå igenom alla lager och kolla vad det är. Flyttar jag grabben så dyker den där färgen även upp på vissa delar i hans ansikte. :(