Lite smink ..
Tycker det blev bra =)

älskar effekten du får på dina bilder, snyggt vare ^^

Ska visst finnas ett namn (som jag naturligtvis glömt) för när man lägger ögonskugga från ena sidan till den andra, tvärs över näsroten, med Airbrush. Riktig airbrush, alltså - inte Photoshops.
Hur som helst så är det här "Fantomen-varianten" av samma teknik …:)
Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det här… känns lite konstigt…
Kan inte neka till att bilden blev intressant och genererar en del frågor om varför just den varianten av make ..?
Återstår att se om du har startat en trend som kommer att dyka upp på catwalken.
Kul. Bra. Intressant. Eget. "Knepigt"…
Har du provat att göra samma sak med modellen bakom? Vad händer då? Dom är ju klädda nästan likadant och har samma frisyrer.

Jag gjorde "mask" - makeupen efter att ha sett en liknande i en annons för Lancome . Den var mycket snyggare kan jag tala om =) med bl a bladguld, som jag inte fått till än.

Jag har tittat på den flera gånger nu. Den funkar för mig ungefär som när det kom ut nya LP-skivor (!) av Gensis. Den växer på en ju mer man lyssnar (ser)…
Var det en Lancome ad så var det nog bladguld på riktigt. Här en "kompis" från Taiwan och hennes jobb för Lancome 2005 (två första i Refine 2005):
Lite seg i uppladdningen. Kommer en rejält stor bild efter en liten stund.

BTW - visade din sajt för en fotointresserad f d layoutare häromdan. Har hjälpt honom att börja komma in i Photoshop. Han satt tyst och bara tittade en bra stund. Sedan drog han iväg som en avlöning raka vägen hem och började spika fotostudio…
Jag kallar det för "Pellepiano-effekten". 

Haha, roligt, tack =)
Vilken bra sida du länkade till, den hade jag inte sen tidigare. Har länge letat just efter en sådan. Hygglo.

My pleasure !
Om du inte har hittat den ännu kanske du kan fiska lite inspiration från de här sajten också (eftersom jag ändå har hi-jackat din tråd .. ).
Bara att välja kategori, klicka på "List" och sedan bläddra sig fördärvad.

Tack, det var just närbilderna på huden för sminkannonserna jag är intresserad av. Behöver bra förlagor för att förhoppningsvis hitta rätt nån gång i Photoshop.

Ok, tror jag förstår vart du är på väg med det. Hon har en ganska speciell teknik, Dharma. Köpte hennes bok och hade en del mail-pingis med henne ett tag. Hon är inte så jättebra på engelska men man förstår vad hon menar.

Som alltid är det en snygg retuschering du har gjort. Jag tycker dock masken ser lite för "hård" ut, samtidigt som det är spännande att se något annorlunda :)
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom