Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 459 ggr
Anne.K
2015-04-10 13:03
0

Dragon encounter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hopp!

Var länge sedan jag skrev något här, men tänkte att det var dags nu när jag håller på att öva mig på fotomanipulationer.

Jag är ute efter konstruktiv kritik, samt tips och råd om hur jag ska bli bättre.

Jag är ganska mycket nybörjare även om jag hållit på med photoshop till och från under några års period, men det har bara varit lek så inga direkta förbättringar på något eller så. Men nu är jag villig att lära mig på ett helt annat sätt och att utvecklas och bli bättre. :)

Stockbilder

Modell Himmel Fjärilsvingar Löv Svamp

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
2015-04-10 13:06
0

åh glömde ju stockbilden på draken. 

Här har ni den: Drake

Cindy-
2015-04-10 13:37
0

Vad roligt att du lägger upp din bild! :)

Bilden är cool "Dark Art" som det kallas.

Jag förstår att bilden ska vara mörk och ge en mörk, mystisk känsla. Men mitt tips till dig är att inte mörka ner för mycket. Vissa delar av bilden är helt svarta. Och när man gör bilder för mörka så försvinner viktiga detaljer i bilden.

Tex vingarna. Man ser inte riktigt om det är vingar eller om det är något annat. Och jag hade svårt att se draken.

Jag antar (och hoppas) att du sparar dina photoshopfiler med alla lager intakta så att du kan om du vill, gå tillbaka och göra ändringar. 

Förutom det så tycker jag att du lyckats bra med din bild. Du har fått fram den kusliga känslan i bilden! 🙂

Anne.K
2015-04-10 13:47
0

Tack så mycket för din input, det är precis sådant jag vill veta som kan förbättra bilden :).