Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 584 ggr
Cindy-
0

Ett par nya bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag har också ett par bilder att lägga upp.

Den första som jag kaller "Warriors" är en enkel manipulation med endast modell, bakgrund och en textur. Sen är det en del justeringar och färgredigeringar. Lite målat hår som gått förlorat i friläggningen. (som alltid)

Stockbilder

Modell
Bakgrund
Textur

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen har vi en annan bild här som jag inte är helt nöjd med. Jag har försökt få till en lite gammaldags romantisk färgton. Men jag har inte lyckats helt.

Stockbilder

Modell
Bakgrund
Kaniner Deviantart
Del av marken (från mitt stock gallery på Deviantart)
Grön växtlighet Deviantart
Ros Deviantart
Blommor

Anne.K
0

Åh, jag tyckte bild 2 var underbart vacker :D . Önskar jag också kunde göra så vackra manipulationer där allt känns som att de hörs ihop och med en härlig känsla över det :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Cindy-
0

#2 Men det kan du lära dig Anne! Läs min tutorial som jag länkade till. Och när jag får tid kanske jag kan göra en tutorial på den här bilden också.

Att få allt att stämma är inte så svårt. Viktiga saker att tänka på när man lägger till olika föremål i en bild är att man försöker få alla objekt likadana när det gäller skärpa-oskärpa / färtgoner / Skuggor- ljus osv.

Saker som är längre bort i bilden ska vara mer oskarpa än de som är närmare. Jag använder mig alltid av nivåer och oskärpa i mina bilder.

Övning ger färdighet. Och efter ett tag så faller sig allt naturligt. Så det är bara att öva. Dock är det viktigt att man vet hur Photoshop fungerar och vad man har för möjligheter att lösa olika saker.

heliotropes
0

Jättefina. Jag har ju förkärlek till de "mjukare" färgade bilderna.

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
0

#4 Tack snälla du. Jo jag tycker också om mjuka snälla färger. Men det beror lite på vad det är för typ av bild också.