Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 906 ggr
heliotropes
0

Skog-idyll-photoshop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag pysslat ihop en bild som tog ett tag att göra. Det blev endel ändringar under arbetets gång. Ide´n är uppbyggd från en fotad oljemålning. Jag har utnyttjat målningen och fått dit ett "modernare" ansikte. Lodjuret fick jag ändra på så den passade. Det har varit mycket kloning och smudgejobb m.m. Det kliar lite i fingrarna om jag ska göra lite till på bilden. ;-)

bakgrund

stam

lo

flickan

målningen-klänningen

grönskan

Eva // medarbetare på Perser

heliotropes
0

Den här blev nog lite bättre…det är alltid svårt att få "rätt" inställningar när man har förminskat. :-/

heliotropes
0

Och det blev en tredje variant…lite mera lik "min målade" stil….och typiskt mig när det gäller val..😃

Cindy-
0

Ja jag förstår att du lagt ner en del tid, knep och knåp på bilden. Den är ursöt med den vackra Lokatten! :) Bra komponerat.

Jag vet inte om det ska vara natt eller dag. Men den översta bilden känner jag nog tilltalar mig mer. Den har lite mjukare och ljusare färger. Men färger är alltid en enskild smaksak. 

Jag tycker det var jätteroligt att se denna och det känns som att du är riktigt på hugget att photoshopa nu! Mycket roligt tycker jag!

heliotropes
0

Tack Cindy! 🙂 Ja! Jag har mina perioder då det är svårt att slita sig.🙂 Jag "labborerar" gärna med färgerna ,inställningarna på en bild,och sedan får jag beslutångest.😃

Cindy-
1

Haha ja så brukar jag också göra. Jag har också alltid minst ett par versioner när jag är klar :)