Fisherman före-efter
Gillar Före-efter bilder, så nu kommer jag med en *s*
En bild som jag lånat från Sxc.hu och även himmelen är därifrån.
Bilden, alltså originalet är vackert som det är. Men när jag hittade den så kunde jag inte låta bli den ändå. *s*
Hissa eller dissa……………
Originalbilden här.

Jätte snygg! :) Gillade färgen den nya bilden fick!
Tack mimmi 

Jag älskar dom flästa av dina bilder, önskar jag kunde vara lika bra!! :)
Tack mimmi, så kul att du tycker om dom. Blir jag verkligen glad över. :)
Alla här inne ligger vi på olika nivåer. Här finns så många som jag känner exakt likadant för…"önskar att jag kunde vara lika bra".
Men det enda som gäller är att man provar sig fram, och att man frågar när man undrar över något.
Att man tar sig tid att lära sig sitt program ordentligt, kikar lite på tips och råd på internet.
Under LÄNKAR finns många bra sidor att studera.
Jag tror aldrig man blir fullärd i detta. Och det kommer hela tiden nya tekniker och ideer. Men huvudsaken är att man tycker att det är roligt det man gör. Så brukar resten gå av sig självt. :)

Tack för tipset Cindy, jag har kollat in vissa sidor och läser lite böcker och så.
jag har photoshop CS2 fast på engelska och det är ganska svårt att förstå alla engelska foto begrepp tycker jag! Maen nu använder jag adobe 4.0. :)
Okey, ett annat tips är att kolla lite i trådarna här. Det lär man sig också mycket på. Man får svar på många frågor som man kanske har kring bildredigering. :)

men jag undrar hur du får bilden att se så gammal ut? :)
Cindy skulle du inte kunna göra en tutorial över hur du gör så att bilderna får den stilen?
Det vore jätte roligt! :)
Att du tycker att den ser gammal ut kan bero dels på fägen. Och dels på att jag lagt på en aning brus på bilden.
Färgen har jag fått fram genom att först justera färgerna genom nyans och mättnad. Jag mättade den rätt mycket, tills det knappt var någon färg kvar.
Sen la jag brun färg ovanpå, ändrade blandningsläget till mjukt ljus. Och efter det så la jag på en textur vars färg gjorde att den bruna förstärktes ännu mer, och satte blandningsläget på Linjär efterbelysning.

Om det inte var för att jag vet att Ernest Hemmingway är död redan, så ….
#11 *asg* ja, nu fick du mig att skratta högt här för mig själv *s*
Tack Jiger 
Jenya, såg inte ditt inlägg förren nu… sorry.
Jovisst skulle jag kunna försöka. Jag kan gå tillbaka och kolla hur jag gjorde. För man glömmer så lätt. Det blir ju att man gör olika saker, som man sen gör om och justerar lite här och där.
Men jag tror att i stort så är det inte så komplicerat. Myckte handlar också om vad man använder för bakomliggande lager.
Jag ska se om jag kan få ihop något.
Oj, verkligen snygg effekt du fått på himmlen. Gillar bilden skarpt :)
Tack Julliz :)
Jag har använt mig av en annan himmel som jag hämtat på sxc.hu. Effekten du pratar om fick jag när jag även la en textur.
Det är roligt med texturer, har ni inte provat det så tycker jag absolut ni ska göra det. Jag vet att det finns en bra Artikel här inne om just det. Man kan sitta och laborera hur mycket som helst, och få fram många olika effekter. Verkligen roligt.