learn-photoshop
Cool scen!
Ser ut som att du behöver arbeta lite på maskering av objekt, på t.ex busken ovanför stenen ser man tydligt linjen av en ljusare bakgrund som tillhör orginalbilden, det förstör lite illusionen att det partiet tillhör bilden.
Du pratade om en solnedgång, det är väldigt svårt att se denna då det känns som ljuset faller in från alla möjliga håll, ljus som på dagen, man vet inte vart solen står. Då vill jag även säga att ljussättning är det absolut svåraste också, tycker du gjort ett bra jobb ändå.
Kämpa på, bra jobbat!
EDIT: Glömde du ett mellanslag efter "Love,"? Alltid mellanslag efter kommatecken :)
Jättefin bild du har komponerat här Eva!
Ja som "Florrpan" påpekade om ljuset så har han helt rätt i att ljussättning är svårt.
Om jag ska göra en realistisk bild. Alltså en bild där det inte ska synas att det är photoshopat så är det så fruktansvärt svårt.
Jag försöker verkligen att sätta ljus och skuggor efter min bästa förmåga. Men lyckas inte alltid så bra.
Men det är en träningssak som allt annat. Och träning ger resultat :)
Jag tycker att det är så jätteroligt att du lägger upp dina bilder och visar dom här. Du är duktig och har talang för det här. 🙂
Eva tro mig, det är av sådana här bilder man lär sig. Om allt alltid flöt bra så skulle man inte utvecklas.