Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 646 ggr
n00bArtWork
0

Besviken.. manipulation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Seriöst jag går all in och sedan faller det platt, jag vill så mycket men sen fastnar jag på något vis, känns som jag ej kommer över någon slags barriär och får det inte att matcha ihop alls, sett så mycket tutorials och så grejar jag ändå inte det så det ser naturligt ut i ljus, färg m.m

n00bArtWork
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Bilderna är från pixabay.com

Cindy-
1

Jättefin komposition tycker jag. 🙂

Att du känner att du inte får till naturlig färg och ljus som du skriver kan bero på att denna bilden har du gjort i blå ton. Då blir det alltid lite mörkare. Och det är svårt att få fram en varm ton när man använder blått.

Men jag tycker bilden är jättesöt. 

Vi vill gärna att du länkar direkt till varje stockbild du använt.

n00bArtWork
0

#2 Ska försöka komma ihåg att spara länkarna.

Minns när jag var medlem för massa år sedan under ett annat namn att du la ut en tutorial om just detta med att matcha ljus och färg i bilder så de smälter ihop. minns att bilden var en flicka i skogs miljö, kanske finns på din DA?

Cindy-
0

Det kan vara denna du menar. Tutorial  Denna är ju väldigt gammal. Jag skulle behöva göra en ny. Jag lär mig ju också hela tiden så mina gamla tutorialer är nog ganska tråkiga :)

Här är också en av mina tutorialer som jag gjorde 2012. Tutorial

Du har en samling här på Bildredigering med lite olika tutorialer http://bildredigering.ifokus.se/discussions/4d7159eab9cb46223906b7ee-resurser-lanksamling?stickies-1

n00bArtWork
0

Ja exakt den menade jag :) Men ska leta igenom och se hur de andra är, annars får jag vänta på att du gör en ny :)

har dock fortfarande inte lärt mig måla hår trots alla tutorials, det är näst intill omöjligt ^^

Cindy-
0

#5 Ja måla hår är inget lätt kapitel. 🙂