Saknad..... före/efter
Nu vill jag att ni är snälla och kommenterar den här bilden jag knåpat med.
Jag är så usel på att montera en bild i en annan, får det alltid att se så "påklistrat" ut.
Jag förstår att det beror på att jag är så dålig på ljus, skuggningar och färger….får det inte riktigt att smälta ihop.
Nu har jag i allafall försökt igen….och jag har använt mig av två sycken stockbilder från Sxc.hu
Här kommer först ursprungsbilderna……………
nice
Tack…. men ser hon inte inklistrad ut då…….? *s*
haha nedå , ser bättre ut än mina bilder där ja frilägger xD (försöker helst undvika de)
haha…ja du…….det är inte helt lätt, det ska gudarna veta…..
Men jag är envis som synden och tänker inte ge mig förren jag behärskar det…..*s*

Ja den blev verkligen lyckad. Jättefint ansikte har du fått till. Mycket snyggt gjort.
#6 Tack så mycket….

Denna är riktigt lyckad. Bra jobb med alla detaljer. retyschen av ansiktet, färgerna, stämningen i bilden…
När det gäller PS är det bra att vara envis, det tar tid att få det bra :)
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Vackert! Gillas mkt!
Tack alla!! Blir jätteglad!!! 

Jättefint Cindy! Här har du ju fått till perspektivet - det ser ut som att hon står på ngn klippa lite höjd över landskapet och saknar :)
Tack Emely!….
ja….det var liksom tanken att hon skulle stå på en höjd och se ut…..drömma och sakna………………hon ser lite ledsen ut…. *s*

Jättefint :D vad duktig du är :)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Tack Fridoliin……………
Men jämfört mer er så är jag inte duktig………..men som jag sagt tidigare…jag är envis som en åsna och tänker inte ge mig förren jag blir åtminstone bättre än vad jag är i dagsläget………..
Egentligen har jag noll koll på hur man hanterar grejorna….går mer på känslan och provar mig fram. Men skulle väldigt gärna vilja gå en kurs och lära mig stora Photoshop. Kanske kan jag köpa det programmet så småningom………………
Jättesnyggt, det vart bra när du klippte ut henne och det ser inte konatigt ut på något sätt, gillar även havet som var regnbågsfärgat. Gav en fin effekt ^^
Du har lyckats jättebra. Snyggt!
#15 #16
Tack…
Det är verkligen roligt när det funkar ibland…. 
Gör mig jätteglad!!

måste kommentera igen :D
Superfin, fattar inte hur du kan göra så fint :D
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
haha, Nää för att vara gjord av mig så blev den över förväntningarna *asg*
Jag får vara nöjd med den 

Tyckte den var kanonfin, stämning, färger, allt,,,snyggt jobb!
Tack asakall
ja, den bilden är nog den enda jag gjort som jag själv känt att jag varit nöjd med. Roligt att höra att fler gillar den. :)
hur fixar ni?
svara i gb
Tupax, jag svarar helst här om det är okey.
Det är omöjligt att förklara här kort hur man gör de olika momenten. Det skulle bli en hel artikel. Och man gör inte alltid likadant. Allt beror på vad det är för bild, och vad man vill med bilden.
Det finns många tekniker att använda
Jag kan bara föreslå att du läser Artiklar, här inne, och Tips & Tuturials.
Här finns också många bra länkar.
Här är en länk du kan använda. Läste att du har element, och på den här sidan får du mycket tips.