Fantasy
Har förgäves försökt uppnå 300 effekten med min tidigare bild under den tråden….men jag lyckas inte få till de rätta färgerna.
Provade igen med ett annat motiv, men det ville sig inte nu heller så det blev nåt helt annat istället….
En bild med skarpa röda färger.
Ja ja….nån gång kanske man lär sig… det är väl bara att öva mer och komma på den rätta tekniken… även om jag har element 5 och saknar vissa viktiga detaljer i programmet som har med färgeffekter att göra så borde man väl komma i närheten i allafall.
Så…envis som jag är kommer jag att fortsätta att försöka…. men inte mer idag…..*s*

Jag gillar bilden, skulle kanske tonat ner det röda alt ta bort det helt på ansiktet?
Hej Gunnar!
Tack… kul att du gillar den….
Jo…jag vet att den är väldigt röd… och skarp. Jag ska prova att tona ner det lite i morgon då jag sätter mig här igen 

Den var bra ! Skulle gärna ha sett den i större format så att man kunnat urskilja detaljerna lite bättre.
Förstår dina svårigheter med 300-grunkan, för det var inte direkt enkelt ens med Photoshop. Kan tänka att det stöter på än större svårigheter i Elements. Gillar däremot din inställning att vara envis och fortsätta. Det är så man hittar sin specifika stil.
"Rock on !" 
--- DKJ ---
Har inte förstått mig på 300 effekten. har väl inte satt mig in ordentligt i den.

Yes…visa den gära i större format!
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Ja här kommer den i större format… men jag ska försöka ändra lite.
Ta bort det röda som Gunnar föreslog så får vi se om den kanske kan bli lite bättre…
Fin bild Cindy :-)
Möjligen om jag får komma med ett förslag så titta lite närmare på kanterna av de röda stråkens slut som jag upplever det på min skärm är de väldigt tvära. Är detta medvetet gjort så eller om inte så kanske en liten avfasning likt den man kan observera på band som fladrar i viden och då bara ytterst, skulle eventuellt göra bilden lite mera livfull. ngn form av övergång mellan förgrund och bakgrund skulle uppnås.
Fast det är bara ett förslag. Det är som sagt en fin bild :-)
mvh
laimer
#7 Tack alla förslag är välkomna :)
Dessvärre märkte jag att det är slutlekt med denna bild, jag har nämligen sparat den med alla lagren hopslagna, vilket jag aldrig brukar göra annars… men jag ska försöka göra om den igen, och följa era råd här…. tror den kan bli bra då…… 
Uppskattar era råd 
Ja nu har jag försökt göra om den…. struntade i det röda tramset jag hade med från början.
Är inte nöjd med himmelen, gjorde två varianter men får inte till det idag… 
Visar dom här i allafall…….tyck gärna till, jag behöver alla råd jag kan få………. blir bara glad 
Den första….
Och här är nr 2
Hm…glömde visst säga att jag använt mig av min syster som modell och sedan två stockbilder från Sxc

Bild nr 2 gillar jag
Tack… 
Men tyvärr så blir det inte som jag vill hur mycket jag än stampar i golvet….*asg*
Lägger den åt sidan nu……*s*
ja gillar oxå bild nr 2 =)
Tack….
hur gör man
Har svarat dig i en annan tråd. (Saknad)