Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1031 ggr
Cindy-
2015-06-03 19:10
0

Summertime

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I den här bilden kan jag nästan se mig själv som barn. När min generation växte upp så fanns varken mobiltelefoner, Ipads eller datorer. Ja datorer fanns väl men inte för hemmabruk.

Då lekte man med det man hade runt omkring sig. Och det var bara enkla saker. Själv lekte jag ofta affär utomhus där varorna var blomblad, kottar, stenar osv.

Jag hade inga problem med att leka ensam. Faktum var att jag lekte bäst ensam. Då radade jag upp min dockor och nallar och lekte med dom. Ibland var dom mina elever när jag lekte skola osv.

Ja jag skulle aldrig någonsin vilja byta ut den barndomen jag hade mot att vara barn i dag. Allt var mer harmoniskt och enkelt på den tiden. Och det fanns ingen köphysteri som det är idag. Och jag tror också att barnen mådde bättre på den tiden än vad många barn gör i dag.

Ja, som jag alltid brukar säga "Det var bättre förr" 🙂

Nalle
Nalle II
Flicka
Stubbe (bord)
Bakgrund
Bakgrund II
Sten
Hund
Blommor

Kyllan56
2015-06-03 19:13
0

Jag håller med! Var var barn på sextiotalet. Vi var ute alltid, lekte och rörde på oss. Ingen stress. Många mammor var hemma, så man slapp slitas upp sex på morgonen och gå till dagis. Jag skulle inte heller vilja vara barn i dagens stressiga samhälle.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

heliotropes
2015-06-04 00:39
0

Den här bilden gillar jag mycket. Jag känner nog igen mig med i den. 🙂

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
2015-06-04 09:21
0

#1  #2

Tack ska ni ha. Jo jag känner igen mig själv i den här bilden också. Och jag tänker ofta på den barndom jag hade. Och vill inte byta den mot någonting.