Vaksamma ögon Före-efter
Här har jag gjort två olika varianter av en och samma bild.
Det här är ett något annorlunda bildval mot vad jag brukar välja. Men jag kände att det var dags att prova.
Bilden är hämtad från Sxc.hu
Blir glad för kritik :)
Originalbilden

Tycker om den andra bättre som du har gjort om =). tycker om hudtonen du får fram.. Kan du förklara hur man gör?
#3 Ja hudtonen på den andra bilden fick jag fram från en textur som jag använde. Alltså en textur i en brun färg. Och med blandningsläge på Nyans.
Den andra varianten var verkligen jättesnygg! :)
Mycket nyfiken på hur du gjorde.
Ja Amelia, det var inget märkvärdigt jag gjorde egenligen. Jag använde mig av två texturer. En brunaktig och en nästan vit.
Använt lagermask på den bruna och målat fram endast ögonen, ögonvitorna ville jag ha vita.
Jag har använt kontrast och en hel del mättnad. Och så har jag använt mig av efterbelys för att förstärka det mörka. Speciellt då ögonen.
Jag gillade den första varianten bättre :) Fick som för mig att det är något extremt som händer, en explosion eller något som gör att ljuset kommer emot henne så, och att hon tittar så vaksamt ;) Väldigt fin bild.
Tack Julliz :)

Tror minsann att övergången från Elemants till Stora Shop innebar ett lyft för dig. Dina bilder ändrar karraktär till det bättre hela tiden.
Tack Jiger!!!!! Vad glad jag blir när du säger så!! 
Men Jiger, om vi ska vara ärliga så är det faktiskt NI som hjälpt mig. Och det har ni alla gjort. Genom kritik, både positiv och negativ.
Har jag blivit bättre, så är det till stor del eran förtjänst. Absolut!

Kan kanske vara så, men du vet - det är i slutänden du som gör bilderna. Inte vi.
Ja, jag gör bilderna, det är sant. Men du förstår vad jag menar…
2 var bäst :D
nr 2

nr 2 här också, helt underbar, med färger/ljus och den fina hudtonen i harmoni
duktig du är! // Åsa
Tack snälla…. :)
Ja, jag fastnar lätt i en viss typ av bilder. Så det var roligt att försöka göra nåt som jag inte brukar. Skoj :)