Copyright
Nån som hat tips på vart jag kan lägga till en Copyrighttext/elr en annan liten text där de står att jag har tagit bilden?
Vet inte om man säger copyright, men ni förstår säkert vad jag menar :)
Vad är problemet? Lägg texten där den syns minst.
Tänkte om ni visste nått program man kunde göra de i… Men förlåt, ska aldrig fråga igen!
Jag tycker att du ska lägga texten. (ditt namn) där det passar bäst.
Om du tar foton kan du t.e.x skriva Foto och sen ditt namn.
Jag skriver Cindy Grundsten Digital art. Och jag placerar texten olika beroende på hur bilden ser ut och där det ser bäst ut.
Du kan se några exempel här så ser du hur olika jag placerat min text. För trots att jag har mitt namn på bilden så vill jag att det ska se bra ut.
Tobbe_490
Vi vill ha en trevligare ton här inne tack.
Ja, förlåt. Min mening var inte att vara otrevlig. Jag blev bara frustrerad av att jag inte förstod vad skribenten menade. I nästa inlägg skriver hen att hen vill veta med vilket program man kan göra det hen vill göra. Det kräver ett längre svar. Först måste man veta vad hen har för erfarenhet av digital redigering. Sedan kan man försöka ge tips på hur man gör. Att sedan avgöra var man placerar texten är ju en smaksak, något som också Cindy är inne på.
Tobbe jag godtar din ursäkt. Och det gör säkert Linnea också.
Men alla här inne med mer erfarenhet måste förstå att det också är många som inte har samma erfarenhet och frågorna kan bli lite vilseledande. Så då får man fråga vad personen menar och försöka hjälpa till så gott man kan. Och är man dessutom ny här så blir man ju ledsen om man får ett sådant svar.
Men att du ber om ursäkt är stort. Och det tackar jag för. Och jag hoppas att Linnea fortsättningsvis vill och vågar ställa frågor här inne.