Före & Efter
Du är ju väldigt skicklig med bildhantering har jag sett på flera av dina tidigare bilder. Men när jag tittar på denna bild - får jag komma med någon anmärkning?
På den vänstra sidan är bakgrunden mycket ljus men på den högra är bakgrunden mörkare. Så fungerar det ju inte om bilden vore fotograferad i naturen! Dessutom ser det ut som om blommorna vore närmare (om än oskarpa) än på den vänstra sidan. Annars är det som vanligt skickligt hanterat!🙂
Ja det har du alldeles rätt i. På vänster sida ligger ett lager av ljus som inte ligger på höger sida. Vilket också ger en annan färg.
Nej så blir det inte om man fotograferar. Men så ville jag ha det :)
När jag jobbar med mina bilder så tycker jag att det är roligt att leka lite. Och jag har nog aldrig gjort en realistisk bild något gång vad jag vet. :)
Riktigt häftigt! En kul tanke, bara för att se hur det blir, vore att spara lite mer av den mörka ögonfärgen på den mörka sidan. Kanske blir heltokigt, kanske blir det succé? prova 😃
Jag är ju inte så svag för stilen som sådan, men många utav de "onormaliteter", som andra poängterat, gentemot en vanligt bild tagen allt-i-ett, så ger det lite effekt av att det är två världar - en ljus och en lite mörkare. Gillar rödklövern framme till vänster, den ger det främre djupet på två ställen. Men även om jag inte är så svag för stilen som sådan så uppskattar jag verkligen tankar och möda, komposition och det fina handlaget i redigeringen!
#3 Haha ja man kan ju göra en bild hur tokig som helst om man vill det :)
#4 Roligt att du tycker så även då du inte tycker om den här typen av bilder. :) Vad gör du för typ av bilder? Kan man få se något kanske? Det är alltid roligt när medlemmar lägger upp sina bilder tycker jag. :)
Cindy - just nu har jag svårt att plåta överhuvudtaget, p g a att jag behöver kryckor p g a ryggen. Så jag sitter mest på förstun och ser på medan valpen far runt. Annars tar jag mest naturbilder. Jag har lagt upp en del på foto.ifokus.se, från 2011-2013 ca. Ifjol blev mina hundar dåliga så jag tvingades avliva dem, med drygt 4 månaders mellanrum, och då tog det lite slut på sugen… Så det blir allt från att dokumentera växter, växtplatser, nya och gamla fornlämningar i skogarna häromkring, samt naturligtvis älg och annat vilt - kom igång igen i våras när vi startade en ny fotoklubb Lyckades sedan få ett drygt 50+-tal bilder på björn. Men jag tar även gamla föremål, och plåtar t ex i ljustält, och makro-foto av allt möjligt och även med datorstyrning (ControlMyNikon). Gillar även panorma med hdr och är uppe i bilder beståede av 270 exponeringar - så det blir lite av varje i alla möjliga tekniker. Redigerar en del förr i PSE men numera alltså i DxO Optics PRo 10 och sedan i PS CC 2015, men håller på att lära mig att få till det bättre när det verkligen behövs. Jag har bra utrustning i övrigt och alla skärmar är kalibrerade, varje månad… Skall lägga upp en som jag tog för några år sedan och som kanske en gnutta påminner om det du gör från djurriket, och ett ca 180 bilders panorma, men just nu passar mitt bredband på att bli helt omöjlig att ladda upp med, så jag börjar ny tråd och försöker senare.
Nåja det gick med första bilden, pröva med 180bilder hdr panorama den fixade originalfilen är jättestor, en vanlig bantad jpg på ca 50MB, så panoramat är såå mycket större och då i 300 upplösning. En valpbild (inte min valp men fin ändå). och kanske en björn och något till, bara något snabbt ur högen. Har inte allt här i stugan, utan söderut.
Var roligt att se dina bilder! Naturbilden är väldigt vacker och hundbilden har så mjuka härliga färger. Fina bilder allihop 🙂
Tråkigt att höra om hundarna. Det är aldrig roligt när man ska genomgå sådana saker.
Cindy - Oj, kom på att det inte var meningen att kapa din tråd! Ber så mycket om ursäkt!
Det är ingen fara alls. Det var ju jag som frågade om jag fick se något du hade gjort. Jag känner inte att du har kapat min tråd. 🙂