Flyr stan!!
Jaha, nu har jag gett mig in på djupt vatten *s*
Har sett att ni gjort såna här bilder, och dom är så fräcka så jag var tvungen att prova. Jag har inte använt mig av någon tutorial, så jag antar att det är massor med saker som är fel. Bl.a skuggningen.
Jag kan också föreställa mig att den borde vara på vit bakgrund, vilket jag inte gjort. 
Men ni är duktiga och kan ge mig råd hur jag ska fixa det.
Skratta inte!!!! *s*
hm… jag får öva mer på den här grejen. :)

Ahum … Grunge - någon ? 
Nej varför ska bakgrunden vara vit ? Det här är väl så bra det kan vara i det sammanhang som bilden visar. Kände mig lite "störd" först på skuggan från huvudet, men det "växer på mig" och känns inte lika störigt efter en stund …
#3 Exakt!! Det där med skugga är så svårt tycker jag!
Var ska jag placera den så att det ser bra ut? Eller bättre i allafall…

Skuggan är helt rätt placerad som jag kan se. Ljusriktiningen snett uppifrån vänster. Det var nå't annat med skuggan som gjorde att jag "hoppade till", men kan inte bestämma vad. För långt ner, kanske … ?
Ja, jag satt och ändrade mig fram och tillbaka. Gjorde först skuggen lite högre upp, lite över honom. Men jag kunde inte bestämma mig för vilket som var rätt.

Njae… inte ovanför tror jag inte, för om du tittar på ryggen och huvudet så verkar det som om ljuset faller in ganska "hårt" från vänster så en skugga ovanför huvudet ser nog ologiskt ut. Men att skuggan från huvudet ligger lite längre upp mot ansiktet ?
hm..menar du att det inte ska vara så mycket skugga på väggen alltså…? Utan att den ska upp mer över hans ansikte?

Tyckte den var skithäftig! Enda jag stör mej lite på är att en del av ramen går rakt över halsen på honom, är det inte meningen att han ska vara framför ramen?:)
MVH Anna

Hmm.. svårbeskrivet det där. Lättare när man sitter och testar själv. Nej, inte över ansiktet, utan på väggen som den är men några knäpp-med-upppilen uppåt s a s så att skuggkanten kommer närmare ansiktskonturen - kanske … Eventuellt också nå't knäpp med vänsterpilen så att skejtarens huvud kommer "längre bort" från bakgrunden.
Det är nog en experiment-grunka det där. Sitta och flytta skuggan en skuss hit eller dit tills det känns att det funkar.
#9 Ramen går inte över halsen på honom. Jag har kollat det. Det ser i och för sig ut som det efterssom den ligger precis bakom där. Men den ligger inte över.
#10 Ja, jo det är väl så att man får sitta och klura med det där med skuggor.
Häftig bild, passar bra till namnet ;P Stör mig bara lite på att det är ett streck över halsen ..

#13; När det gäller skuggor så fattar jag n0ll.