Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1675 ggr
Cindy-
2

The white wolves

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en ny bild. Har mest hållit på och fotat på sista tiden. Samt gått igenom Moderskeppets videon. Ja jisses jag är ännu inte färdig på långa vägar då dom har över 200 st. Jag ska tack och lov inte gå igenom alla. Utan bara de som jag är intresserad av. 

Men det har fångat mitt intresse så pass att jag inte haft så mycket tid eller lust att fokusera på en fotomanipulation. Men här kommer en  iallafall som jag gjorde häromdagen. 

Modell    Varg    Varg     Varg    Bakgrund     Torra grenar

Den snöiga marken är mitt eget foto.

Jane-Lyzell
0

så fin 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cindy-
1

#1  Tack så mycket Jane, det var roligt att du tycker om bilden. 🙂

leemland
0

Underbar bild Cindy 😍

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cindy-
0

#3 Tack så jättamycket Leemland.

Jane-Lyzell
0

Man blir ju nyfiken hur du gör 😉

Cindy-
0

#5 Ja Jane det är ju fotomanipulation. Jag använder olika bilder. Jag frilägger det jag vill använda från dess bakgrund och skapar en ny bild. Det finns gott om tutorialer på Internet om du googlar. Har du provat själv någon gång? 🙂

Jane-Lyzell
0

6. Nä jag är för oteknisk för sådant- men din bild är jättefin

Cindy-
0

#7 Haha nä jag tror inte att du är för oteknisk alls. Det är väldigt roligt och när man väl har börjat lära sig så är det svårt att sluta 🙂

Jane-Lyzell
0

8 skulle verkligen behöva kunna det -  kan man lära sig det här inne ?

Cindy-
1

Absolut! Under fliken till vänster nästan högst upp har du något som heter "Aktuellt just nu" där inne finns det inspirationslänkar, länkar till stockfoton, och lite Tutorials (beskrivning på olika redigeringar)

Man kan också googla på fotomanipulation Photoshop Tutorials och där finns massor att välja på. Fotomanipulationer Google

Sen har jag gjort en tutorial som är ganska enkel att förstå. Tutorial ladda bara ner de 4 PDF filerna under texten.

Kan du photoshop? Ja det måste jag nog fråga först. Om du Inte känner dig så haj på Photoshop så kan du plugga lite här:  Gratis Grundkurs Photoshop, Moderskeppet

Och naturligtvis får du lägga ut frågor här om det är något du behöver hjälp med eller undrar över. 🙂

Jane-Lyzell
0

10. Tack - oj lite som hebreiska  för mig - ska se om jag får tid över sätta mig in i det- tack för din vänlighet att förklara 🌺

Pst Nej jag kan inte Photoshop😞

Cindy-
0

#11 Har du något annat program som du bildredigerar i?

Jane-Lyzell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

12 - det enda jag kan lite är instacollage- se här

Cindy-
0

Va fint!! :) Vad gör du det i för program?

Jane-Lyzell
0

14 Har ingen aning

[TanatosNyx]
0

Magnifikt Cindy 😍

Cindy-
0

#16 Tack så mycket 🙂

Rosino
0

Verkligen underbar! Hur länge tar det för dej som är van att göra en sån här bild, på ett ungefär? Jag håller på att försöka lära mej Photoshop, men allt tar så frukansvärt länge när man är nybörjare 😊

Cindy-
0

#18 Rosino det tar lite tid om man ska vara noga. Och det ska man ju. :) 

Det tar ungefär ett par dagar för mig att göra en sån här bild. Och då sitter jag många timmar och jobbar med bilden. 

Men man ska inte ha bråttom. Och när man tycker att bilden är färdig så lägger man undan den ett tag och låter ögonen vila från den. Sen plockar man upp den efter några timmar och då ser man oftast att något måste ändras. Man blir lite blind när man sitter med en bild för länge så det är ett tips till dig.

Lär dig först Photoshop i lugn och ro, sen kan du börja lite smått. Allt tar sin lilla tid. :)

Annisangel
0

Jösses så vacker Cindy! Vargar rör mitt hjärta… <3

Många Goa Kramar

Annisangel

Cindy-
0

#20 Tack snälla du 🙂