Hjälp felsöka Gimp + dds-plugin
Nu var jag här igen…..
Den här gången behöver jag hjälp med att felsöka det dds-plugin som jag använt för att kunna öppna just dds-filer i GIMP för att kunna omfärga hår till SIms 4. Det slutade bara att fungera från en dag till en annan. Och mig veterligen har jag inte gjort några förändringar på inställningar fö . Jag har provat att ladda ner både program och plugin igen och installera om men utan att lyckas. Bifogad är felmeddelandet jag får.
Me. Myself & My Sims
Jag kan snudd på ingenting om GIMP och plugins - däremot har jag snart 40 års erfarenhet av datorer, både hårdvara och att programmera.
Bara för att testa - pröva att öppna en annan bild med samma plugin, och/eller kontrollera att bilden du försöker öppna är helt ok. En del plugins för olika program kan ha begränsningar, ibland dokumenterade, och ibland inte. Om inte själva bilden du vill modifiera är korrupt så fortsätt nedan.
Om något inte fungerar från en dag till en annan så är det något som är skadat - jag skulle avinstallera både plugins först och sedan GIMP. Ta dessutom bort de kataloger/mappar där GIMP och de där plugins ligger. Har datorn 4-5 år eller mer på nacken så skulle jag köra ett test på hårddisken. Om du själv inte kan köra hårddisktester, så har du kanske någon kompis som kan? Annars försök att installera allt som har med GIMP att göra igen!
#1 Tack för hjälpen! Borde ha skrivit för länge sedan, men det löste sig till slut! Som vanligt var det hanteringsproblem och fel på föraren…. GIMP hanterar inte å ä ö i filnamn särskilt väl och jag hade döpt om mina fina mappar till namn med å i…..
Me. Myself & My Sims