Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 445 ggr
Alberta
2007-10-19 02:37
0

Waiting Före-Efter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en av mina egna bilder och grejade med. Alla här är så dduktiga så jag blir inspirerad att hänga på.

Här är originalet från i somras.

Alberta
2007-10-19 02:39
0

Så här blev det med lager osv.

Texturer har jag gjort av fotade stenplattor.

Efter kommer här ….

Cindy-
2007-10-19 09:54
0

Tycker den blev snygg! När jag först tog upp bilden så såg jag mig honom sittandes på en brygga och se ut över havet i skymningen… *s*

Kul det där vilka olika intryck man får av en bild.

Alberta
2007-10-19 11:27
0

Tack Cindy! I den sena timmen hoppade jag över ramen som kan ha en förstärkande effekt.

Alltså, hur jag än gör, inte blir det dramatiskt eller grunge. Inte tillräckligt i alla fall. I första försöket med denne man hade jag plockat med en å/kanal men jag gillar bäst det enkla.

Himla kul att hålla på, så jag fortsätter och alltid lär jag mig något. Mitt eget privata album är synnerligen 'rent, enkelt och avskalat' - det är väl min grej. Så tänker jag att jag har nytta av det jag lär mig här för att utveckla min sida.

Cindy-
2007-10-19 11:35
0

Tycker faktiskt att den är fin även utan ram.
Dramatiskt eller grunge? Finns inget som säger att det måste vara det.
Bilden har en mjuk känsla över sig. Mjuka fina färger…jag gillar den helt enkelt.

Det enda jag skulle tänka mig att ändra på, är att man tex hade lagt en textur med något havsliknande. Så att man såg att han satt och såg ut över havet.

Men det är bara vad jag personligen tycker pga att det var den känslan jag fick då jag såg bilden. Det är kanske inte din avsikt att bilden ska ses på det sättet.

Jag gillar i allafall bilden :)

Alberta
2007-10-19 11:40
0

Det kan nog vara en bra idé Cindy.

Jag har gjort ett eget 'bibliotek' med texturer av rostiga väggar, gatsten och allt möjligt som kommit i min väg. Väldans vad mycket som man kan fota som bakgrunder/texturer och använda på olika sätt. När jag har kameran med så kommer jag hem med barkbilder, grushögar, färgflagor och jag vet inte vad.

Cindy-
2007-10-19 11:46
0

Ja Alberta, det är så roligt. Och det är som du säger, man kan använda dessa bilder och få härliga resultat.

Alberta
2007-10-19 12:08
0

I det här fallet började bildlekandet med en flicka som plockar kastanjer. En mycket oskarp bild som jag tog häromdan. Efter att ha försökt med att förbättra DEN bilden tog jag bort flickan o placerade in mannen. Ljuset under bron och vattnet blev bra, men sen … Ett metspö var jag inne på också. Det var att göra det svårt för sig. Sen blev det så komplicerat att jag gjorde 'gammal man'.

Vatten och hav skapar visioner. Kan den här bilden användas på något sätt ändå?

Cindy-
2007-10-19 12:13
0

Det tror jag säkert att den kan. Du får testa lite. Glad Tror nog du kan få till nåt. :)