Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettönskemål-om-artiklar-och-tips
Läst 2550 ggr
PAHultin
0

Hur göra spegeleffekt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade en ide att klippa ur min tjej som stod vid en vägg och spegelvända henne och göra kopian lite transparent men efter att jag klippt ur och kopierat henne så kom jag på att det inte kommer funka.

Hur kan jag få det se ut som att hon står vid en spegel?

Använder mig utav CS3, mycket tacksam för svar.

MVH P-A

pellepiano
0

Bilder tagna med perspektiv går inte att spegelvända och få det korrekt. I alla fall inte på ett enkelt sätt.

Anledningen är att en riktig spegelbild har en annan vinkel, så du behöver ta 2 foton för att simulera en spegelbild med perspektiv.

PAHultin
0

Jag var rädd för detta, tack för svaret ändå.

Melianna
0

Fota om henne mot en spegel?:P

Icecold Angel
0

Ha! Det har vi ju precis haft på Datorkunskapen (sitter här nu…)

1. Duplicera lagret med henne, ta bort ganska mycket av det svarta på det nya lagret
2. Välj det översta lagret, välj redigera>omforma>vänd vågrätt
3. Ändra opacitet och skit, flytta till rätt plats, radera ev. allt svart.

Men det kanske blir knäppt med den bakre handen…

Icecold Angel
0

Funkar det här? Vände henne lite, hon står ju med händerna ojämt :/

Läste inte de tidigare inläggen, så sorry om jag har sagt något dumt :P

Funkar den bilden?---->

iboat
0

Man kan ju vara lite crazy och frångå ett korrekt perspektiv….

pellepiano
0

En göra en korrekt spegelbild av något som är i perspektiv är i princip omöjligt, det blir alltid fel nånstans.

En spegelbild ser oxå likadan ut oavsett lutning eller vinkel på spegeln.( så länge ytan är slät ). Undantag är vissa speglingar i vatten där reflektionen kan bli mycket längre än originalobjektet.

PAHultin
0

#5 Nja det funkar inte riktigt, jag fick till det så med men det var inte grunidén men tack för tipsen ändå användbara dock inte i detta fallet.

#3 japp det sa hon med(flickvännen), jag får nog satsa på att fota henne mot en spegel, det är ju roligare att få snygga bilder direkt utan PS.

#7 Jag har insett det, kom på det efter att jag klippt ut henne, men men man får väl göra som #3 fota mot en spegel istället så slipper man problemen.

#6Mmm kanske kan man vara lite crazy men det blir ju inte som man vill dock, kul idé annars.

Jag har lagt ner det projektet, men tack för alla svar allihopa.

P-A