Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 427 ggr
Mackan1000
0

28 days later =D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bara älskar filmen 28 days later (28 dagar senare) och så tycker ja att fodralet till den filmen ser himmla nice ut så ja spenderade lite tid och försökte åter skapa de =D 

Vad ja har gjort ungefär:
så ja tog ett par ögon från SXC.HU och fixade till dom så de va lite i samma stuk sen gjorde jag symbolen i mitten sen tog ja texten Times New Roman (tror ja de heter?) och la en textur över den , sen la ja dit en téxtur på bakgrunden och sen la ja till bilden som fanns me på orginal fodralet oxå och ändrade me färgarna och så ^,^

och för er som aldrig sett den så går den på Tv6 om nån dag , grymt bra zombie film ^,^

[Orginal fodral](http://www.cdon.com/imagefrontback.phtml?images=a:2:{s:3:"big";s:6:"449644";s:4:"back";s:6:"449643";}&type=big&head=28+dagar+senare&cat=2 "http://www.cdon.com/imagefrontback.phtml?images=a:2:{s:3:"big";s:6:"449644";s:4:"back";s:6:"449643";}&type=big&head=28+dagar+senare&cat=2")

min version bifogad

frukost
0

Jättesnyggt ! Googlade efter omslaget, har aldrig sett…
Men då märkte jag att Det inte var den bilden som var med på omslaget :I

Jag tycker att det blev jättehäftigt och om man sett fodralet innan så känner man igen sig :)

Mackan1000
0

#1 mjo ja vet omslaget som ser ut sådär finns typ bara i några delar av europa (vad ja vet) och ja har länkat till omslaget där de står "orginal fodral" ;)

men tackar  oxå ^,^

frukost
0

Ojdå, såg tydligen inte det ;P

Jgraph
0

Tycker det blev bättre fjutt i din variant, Mackan. Gillar ögonglöden som (tyvärr) fattas i originalet och din variant ser mer PANIK!! ut. Skitcoolt.

Det enda som inte känns riktigt i balans är att ögonen ligger i mitt tycke aningen för högt upp i bilden. Har du dom på eget lager kan du prova med att dra ner dom närmare "28" och känna efter hur det verkar.

Mackan1000
0

#4 detta lite bättre ? =)

och självklart hade ja de på ett separat lager =D….. fast även alla efekter ja la till på ögonen oxå villket var ett X antal lager xD

Mackan1000
0

hm kanske skulle sänkt ögonen en bit till…

Jgraph
0

Tredje bilden = Perfa !!

Lägg ögon och effekter i en Lagergrupp. Lättare att hantera.

Jgraph
0

Jäkla Mackan !

Nu hade du mig att titta på filmen också fast jag egentligen inte hade tid med det. Zombie-filmer är inte alls min favorit på något sätt, men jag måste medge att den var ovanligt bra gjord. Genomtänkt filmfoto och bra berättad story med bildspråket.

Men gör inte om det här fler gånger !  Glad

Mackan1000
0

ja men nu måste du ju se 28 WEEKS later J ;D

Jgraph
0

Hmm…  nå't säger mig att jag inte kommer undan..

frukost
0

xD