Svensk eller engelsk photoshop?
Vad tycker ni att man ska ha, och vad har ni själva?
engelsk e lättast att följa tutorials med eftersom dom oftast beskrivs till den engelska versionen men svenska e väll bra o ha om man inte e så dunderbra på engelska och inte fattar ett sk*t vad allt e
jag har faktiskt både svenska och engelska men tycker engelska funkar bäst ^,^
Engelska funkar bäst, dock så har jag själv på svenska för att vi har på svenska i skolan, men jag tycker man förstår bättre, och sen är det som mackan säger att om man vill följa tutorials så är det lättast med engelska.
Men det finns ju även fördelar med svenska, som att man förstår bättre :P
Mvh Sara
Jag har på svenska. Jag är så kass på engelska, så för mej är nog svenska bäst x)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag hade faktiskt en rysk version av Photoshop en gång. Det var intressant …

Hmmm… verkar som om: "En gång hade jag en rysk version tre gånger". Ibland får det här forumet hicka…
Hur som helst var det länge sedan nu och förhppningsvis preskriberat.

Kan man ha både svensk och engelsk photoshop instalerad samtidigt. Det skulle vara bra för att då kan man ha engelsk när man håller på med tutorials och svensk när man fixar själv.

Inte av samma versions nr. Du kan inte ha CS3 svensk och engelsk på samma maskin.
Däremot kan du ha olika versioner av olika versonsnummer, t ex CS2 sv och CS3 en. Har kollat det här med Adobe för utbildningssyfte, men fått bekräftat att det inte funkar med samma ver nr. Du kan heller inte köra två ex av Photoshop samtidigt på en maskin. Du måste stänga ner den du har aktiv innan du kan starta en annan.

Men om man har dom på olika hårddiskar då?

Nepp - för det blir konflikter i något register i OP't. Detta oavsett hur många HD:S du har. Operativet är inblandat i vilket fall som helst. Det är av samma anledning du inte kan köra två instanser av Photoshop samtidigt.

Hmm.. om man har två olika operativsystem då? (Kanske är lite tjatig)

Hur du än krånglar så kan du inte köra två versioner av samma versions nr eller två instanser Photoshop på samma maskin.
Sorry, men så är livet.

.. å skulle du trots allt lyckas med det så vill jag vara först att få reda på hur du gjorde.
#8 Jag har fixat det Jiger :)

jaha, då går det väl inte… synd tycker jag

>"#8 Jag har fixat det Jiger :)"<
För någon sekund där så trodde jag att du hade fått igång två instanser av Photoshop, Cindy - eller två språkversioner av samma versionsnr…

Tack för assistansen. Jag vet inte varför men det där händer ibland för mig. Ibland har texten försvunnit och det blir bara en blank ruta …
haha…ja, jag förstår. Det var kanske inte så lätt att förstå vad jag menade *s*
Jo, jag har sett att det hänt ibland. Inget att göra åt. Men jag tänkte att det är bäst att ta bort det så du inte uppfattas som tjatig *s*

Eftersom att jag verkligen inte fattar något på engelska så ä det bäst att jag har på svenska. Om jag har på engelska kommer jag ju inte kunna få igång photoshop xD
hm jiger syftar du nått på att köra 2 st olika photoshop versioner samtidigt eller en och samma ?
för 2 olika photoshops brukar ja sitta på och leka på xD (CS3 och elements 2.0 )

Försök starta CS2 och CS3 på samma maskin får du se.
engelska.
Svenska [x

jag har svenska :P tycker att det är lättast :)
Men lite krångligt är det när man ber kompisen om hjälp och hon har engelska :P man bara: Hue/saturation ? (nyans/mättnad) :P
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

Jag har på svenska men Tycker att det är enklare med engelska (som jag hade innan)
Om man följer turtorials ofta så lär man ju sig orden liksom, och då blir men helt plötsligt bra på Fotografi- fackengelska XD