Trött indian Före-efter
Ett försök till…
Det här är också en egen bild.
Har gjort en del färgjusteringar, skuggor/högdragar, nivåer, kurvor.
Originalbilden
Aj aj…nu har jag stavat fel i mitt första inlägg. Det ska stå högdagar, inte högdragar…*s* Ibland går det för fort. *s*

Jättesnyggt ! Men kanske lite för softad hy…
# 3 Är den också för softad? Oj, men hur ska jag bära mig åt för att inte softa ihjäl mina stackars modeller…*s*
Tyckte att denna var lagom :) Men jag ska försöka tänka på softningen till nästa bild. Tack 

Men inte superduper för softad xP
Jättefin i färger och kontrast, som alltid :) Men ja, huden känns lite för utsmetad för att det ska se äkta ut. Hur gör du när du softar?
#6 Ja jag provar en del olika tekniker. Försöker komma fram till nåt som känns bra.
Jag kan i och för sig göra en helt vanlig retusch, men det ser så fattigt ut, händer liksom inget i bilden. Vill ha nåt mer. Det är bara att försöka vidare, kanske kan jag hitta nåt sätt som "ger lite mer" men ändå ser mer naturligt ut. :)
du kan ju pröva att fokusera mera på ögonen och sådana mindre men ändå starka områden :) nu kisar ju den här indianen lite, men det går nog att få lyster och djup i blicken på henne ändå ;) Annat man kan göra är ju att mörka vissa skuggor och ändra highlights med burn/dodge, för att få starkare kontraster i vissa partier.
Det som blir knasigt är att huden är så tydligt softad jämfört med håret, ögonen och läpparna, testa dig fram till en jämnare nivå som du gillar ;)
Ja, jag kämpar…*s*