Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 347 ggr
asakall
0

Vinterlandskap F och E

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Originalbilden fr sxc.hu som vanligt, kommer här.

asakall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min version blev så här.

Cindy-
0

Jätte jätte fint Åsa!!

asakall
0

Tack Cindy,,blir som nästan lättast ibland när man struntar i alla måsten och bara gör,,så att det känns något när man tittar på bilden "lät kanske lite flummigt"!! Iaf blir det så konstigt för mig, ju mer jag gör om ju mer konstigt blir det. Lätt att fastna på nåt man inte får till. Kul att du gillade den!

Jgraph
0

Inte ett dugg flummigt egentligen. Det du säger handlar om bildkommunikation och att känna något när man ser en bild är grunden för hela kommunikationen.

asakall
0

Tack Jgraph, vad roligt att du sa det, för det är nästan viktigast, att det händer något när man ser på en bild/tavla, och alla har vi ju våra olika färger som vi känner för, sen kanske inte bilden är så där tekniskt "riktig" alla gånger, men det sinnet får man väl öva upp, så småningom :) Bildglädjen är nog det viktigaste!

Jgraph
0

Får du folk att känna något när dom ser dina bilder så har du ju lyckats med kommunikationen. Den tekniska biten har mindre betydelse i det sammanhanget.

Om du kan minnas att du någon gång har sett Robert Capas bilder från landstigningen i Normandie under andra världskriget så har du ett monumentalt exempel på att det tekniska är underordnat innehållet. Kort sagt allt gick åt helv**e under framtagningen av dom bilderna, men "slumpen" gjorde att det blev ett numera historiskt dokument över händelsen just därför att det blev så realistiskt - hur man kan föreställa sig att soldaterna upplevde sin situation.

Finns ett exempel överst på sidan här: Kamera & Bild

asakall
0

Tack för den spännande länken! Den utställningen skulle man allt vilja se!