Lång exponering
Tagen för ett tag sen med min nya canon 5d. den togs på natten och jag hade en exponerings tid på ca 6 minuter. hon stod helt stillla hela den tiden.
Vad tycks…
Jag har publicerat en bild fr samma tillfälle tidigare:

Oj den var snygg. 55 sek enligt exif men det är länge nog att stå still. Hade du gipsat hennes klänning =)
Verkligen snyggt!! Stackars henne….stod hon verkligen med armarna rakt ut sådär så länge…?? :)
Ja, en bra bild blev det i allafall….snyggt!

Snygg bild =) men jag skulle nog ha tagit bort lamperna som är vid horisonten
det blev några tagningar den natten, alla lyckades inte kan jag säga. men på 3-4 bilder blev hon bra :)
pelle: jag ber om ursäkt, den var på 55 som du sa. bilden på min hemsida var på 4 minuter och den som jag hade -tänkt- att visa er var på 6 minuter. sorry för detta :)
Fotokanen….jag vet men det är samma med beskärningen…. oftast så struntar jag i att ta bort detaljer och beskära bilderna. fråga mig inte varför. jag får för mig såna saker :))))))
ni ska ha stort tack för kommentarerna :)

Beskärningen är helt okej tycker jag. man skulle kunna gå mera fram om man vill. jag kan förstå dig om att du inte vill ta bort saker. sån är jag med ibland :P
ja det konstiga är att ibland har man en period där man total retucherar. dvs allt som är störande, men just nu är ja i någon konstig period där jag bara förändrar "det nödvändigaste". :))

jag hade beskurit den ganska tajt, jag tror det blir snyggare.
mkt bra annars :) =)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
JätteSNygg Baziq! :) fast jag hade beskärt annorlunda :) Typ panorama liknande ;) det är rätt bred, vad har du för brännvidd på objektivet?
Jag håller med (#8) skulle ha beskärt annat, för att få personen mer i centrum. :) Annars var det en fin bild ^^
jag akvände min 17-40L objetiv och hade 17b vid fotograferingen. som jag sa i inlägg #6 att jag är i en period där jag inte förändrar så mycket i bilderna utan låter de vara som de är, det är anledningen att jag lät bilden vara som den är. bortsett fr kurvor och inramningen. :) tack så jättemycket för era kommentarer :)
ok :)