Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett: show-off-före-efter
Läst 645 ggr
Cindy-
0

Ett nytt försök :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har försökt retuscherat ett foto från Gunnar Englund.

Kunde tyvärr inte skärpa det som jag ville. Det blev väldigt fult då.

Originalbilden

Cindy-
0
Jgraph
0

Vet inte vilken metod du försökt skärpa bilden med, men en "allmän" missuppfattning är att Photoshop kan förvandla oskärpa i bilder till skärpa. Så är det dock inte. Oskarp Mask t ex kan bara göra redan skarpa partier ännu skarpare, vilket det gör genom att öka kantkontrasten och på det sättet skapa illusionen av mer skärpa än där redan är. Det hjälper inte ett dugg att öka värdet heller för då "spricker" bilden istället (kantkontrasten blir för hög).

End of lesson ..  :)

Cindy-
0

Tack för dina lektioner :)

Nej, bilden är som du kanske ser inte skärpt alls. jag försökte men det blev inte bra.

Nu tänkte jag mer att jag ville testa och se om jag även softat denna dam för mycket. Vilket jag har en förmåga att göra. :)

frukost
0

Jag tycker att hon blev väldigt blek, men enligt mig så är den där bilden väldigt svår att hålla på med, har försökt väldigt många gånger utan att ha lyckats xP Men väldigt blev tycker jag att hon blev…

Cindy-
0

#4 Ja, jag är inte nöjd själv heller :)

Såg på jobbet idag att hon är lite färglös. Jag har ett litet problem när jag sitter hemma vid datorn där min skärm visar allt mörkare än vad det är.

frukost
0

Du får väl försöka fixa till den då ;)

Cindy-
0

#6 Nej, den bilden har jag lagt bakom mig *s*

frukost
0

Jag menar skärmen xD

Cindy-
0

Ja jag vet inte om det går att fixa till. Det är nog en ny som behövs.

frukost
0

Okej, men isåfall så är det väl värt det om det är så dåligt som du säger?

Cindy-
0

Ja, den är inte jättedålig, men jag får lite mörkare ton från den, det är helt klart. Men det får jag väl leva med så länge :)