Vid havet före/efter

Fint Åsa :)

Resultatet blev onekligen bra. Ser ut som någon form av tryckteknik från sekelskiftet som tagit fram en speciell stämning.
Det enda jag inte får att gå ihop riktigt är himlen. Den känns för vertikal. Som en kuliss ungefär. Om du använder Photoshop skulle du kunna göra ett test med att använda Skeva-, Förvrängning-, Perspektiv-verktygen under Redigera -> Omvandling och "lägga" molnen. Svårt att ge några precisa rekommendationer. Man får prova sig fram.Det beror på hur stor himmelsbilden är och hur mycket spelrum det finns.

Tack ska ni ha! Så roligt att få lite extra tips Jgraph, ska genast prova ditt förslag i PS, det är det som är det svåra att få helheten i en bild att funka med alla komponenter. Jag har onekligen riktigt roligt med mina tappra försök :)

Jag förstår att du har kul, Åsa, och det är bara bra att du har det.
Utan att mena nå't illa med det så är faktiskt det vanligaste "nybörjarfelet" att man inte reflekterar över om perspektivet blir riktigt när man gör montage. Oftas är det så mycket annat man har att tänka och koncentrera sig på att man lätt glömmer den biten.
Du är duktig Åsa! :) På't igen bara……

Jo visst är det så, du har alldeles rätt i det. Ibland blir man lite för ivrig och inte tänker igenom bilden ordentligt, det är ju viktigt i en naturbild att horisont och linjer stämmer överens med varandra! Har tittat på den igen nu,,och ser tydligt vad du menar. Det är ju därför det är så nyttigt/utvecklande med kritik, det uppskattas verkligen!
Jodå Cindy! Här ska övas mera :) Ingen garanti för att det blir bättre, men hoppas kan man ju alltid 
Självklart att det blir bättre och bättre!! Det kan jag lova så mycket som du tränar. :)
Du har en otrolig energi, och du har känsla i dina bilder.

Tusen tack Cindy! Den mesta inspirationen har jag fått i från dig! Har kommit in en ny fas nu, där det är så roligt att leka fram bilder. Hade en formsvacka för ett tag sedan, då jag inte vart nöjd med någon av mina bilder! Även det här att man får kommentarer på sina bilder, gör ju att man får upp ögonen för vad man kan tänka på för att förändra/förbättra sina bilder! Så Cindy, du är väldigt viktig för den här sajten 
Najs! Känns som en storm är på ingång ;)
#10 Men Åsa, tack!! Så snäll du är som säger så, och så glad du gör mig när du säger att jag hjälpt till att inspirera dig i ditt skapande av bilder.
Visst kommer man i svackor ibland. Det hände mig också här alldeles nyligen. Man hittar inte riktigt känslan för bilden man jobbar med. Man hittar inte rätt. Men jag tror att de där svackorna ändå är lite nyttiga, för det ger ny energi och nya ideer när man väl kommit över det.
Och det kan man ju tydligt se på dina bilder. De praktiskt taget sprudlar. Du har hittat en teknik som du gillar.
Du kommer prova nya tekniker, och hitta nya sätt att redigera dina bilder på. Och det kommer vara lika inspirerande för dig.
Men det viktigaste är känslan. Och den tycker jag absolut att du har. Så fortsätt leka fram bilder.