Överexponerat foto
Har ett foto på mina råttor som tyvärr är väldigt över exponerad. Finns det något redigerings program som kan rätta till det? Gärna något som inte är för avancerar att använda. Har försökt att fixa det direkt på min telefon men tyvärr ändå inte det blir bra, i alla fall inte om jag vill ha det i färg, ser aningen bättre ut i svartvitt, men ändå lite för ljust.
Den ser tyvärr omöjlig ut att fixa till eftersom den saknar skärpa över lag.
Skulle vilja se vilken magiker som lyckas.
Äsch vad tråkigt. Är näst intill omöjligt att få bra bilder på dom
Visst går det att ta bilder på snabba objekt. Men du måste ha en bättre kamera än en mobilkamera och använda blixt eller fotografera i bra ljus med kort exponeringstid.
Testa ställa kameran på sekvenstagning så den tar många bilder snabbt efter varandra 🙂 Så kanske en blir bra

Nja, om man inte kan påverka exponeringen och bakgrunden är svart, kommer alla bilder man tar att bli överexponerade, eftersom kameran exponerar efter större delen av bildytan.
Om det finns någon app där man kan kompensera för en mörk bakgrund skulle det kunna lösas också med en telefon, men generellt är det lättare att jobba med en systemkamera för såna bilder.