Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 8397 ggr
KickanW
1

Vita tänder

Jag söker ett enkelt sätt att göra tänder vitare i photoshop. Inte kritvita utan naturligt vita… Ge mig exempel, tack!

Cindy-
0

Ett enkelt sätt är att markera tänderna och öppna nyans/mättnad. Där kan du göra tänderna ljusare efter behov.

KickanW
0

Det blev inte så bra tyvärr… Det såg inte alls naturligt ut.

Cindy-
0
KickanW
0

Som du sa… Jag har redan provat det och det blev inte bra. Så jag behöver andra tips…

Cindy-
0

Okey, vad tråkigt att det inte fungerade. Jag brukar använda mig av det både till ögonvitor och tänder om det behövs. Tycker det är smidigt att ljusa upp med nyans/mättnad. Men det kommer säkert in andra tips.

always89
0

jag tror faktist att den metoden som Cindy tipsade om är den metod man oftast använder. Använder den själv och det brukar bli hur bra som helst. Du kanske helt enkelt bara behöver öva.

KickanW
0

Japp, jag provar mig fram så länge. Men då kanske du har något bra tips på att göra huden fin? Alltså, inte ta bort specifika finnar och så utan bara "lena" huden.

Cindy-
0

Måste bara fråga.. om du drar i reglaget längst ner, där har du ljusare eller mörkare, om du drar åt det ljusa hållet, blir det inte bättre då??

Du får inte ljusa upp för mycket så det ser onaturligt vitt ut. Jag brukar även använda mig av lite mättnad.

Prova igen och skriv och berätta hur det går. Annars får vi hoppas att det kommer in nåt bättre tips.

KickanW
0

Bilden är ganska gult nyanserad så det blev bättre när jag tog bort lite av den gula färgen i hela bilden. Då såg tänderna inte lika kritvita ut då jag gjorde dem ljusare.

Cindy-
0

#9 Va bra!! Då löste det sig i allafall. Glad

KickanW
0

Japp, men då kan ni få ta itu med #7 istället :D

Jgraph
0

Vilken version av Photoshop och vet du hur lagermasker fungerar ?

KickanW
0

CS3 Extended

Njae, har inte full koll. Ge mig gärna en liten genomgång!

Jgraph
0

På engelska :  Soft Dior Look

Kan verka lite överkomplicerad, men koncentrera dig på den bit som tar upp Surface Blur-filtret och lämna resten till ett senare tillfälle.

asakall
0

#14 Vilken enormt bra länk, gjorde kopior direkt och in med dom i pärmen! Mvh Åsa

soif
0

det där med gula tänder brukar jag pilla bort med bild > justeringar > selektiv färgändring.. och så drar jag bara lite i allihopa tills det ser snyggt ut, sen använder jag lagermask.

Jgraph
0

# 15 Gissa om det är fler som har gjort det .. ? Skrattande