program?
*tips. Det borde finnas en övrigt eller allmänt kategori på sajten* Jag undrar vilket data program som man kan redigera sina bilder utan att kvalitén förstörs. Jag vill bara beskära dom så det är ingen annan typ av redigering jag ska göra. Funkar paint för det? Eller drar den ned på kvalitén?
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag använder mig av GIMP . Men det är kanske för "avancerat" eller?
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#1 aldrig hört talas om. Jag har använt mig av photoshop, så jag kan lite grunder i den, men jag vill väl helst slippa ladda ned något då jag inte har en egen dator längre. Därför jag undrade om paint drar ned på kvalitén eller om det bibehåller samma?
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag föreslår programmet Picasa.
Du oroar dig för att kvaliteten kanske försämras så är detta ett ämne som är mycket omfattande. All bildbehandling efter det att bilden tagits gör att kvaliteten försämras, det är ofrånkomligt, men detta är något som bara bekymrar proffsen vill jag påstå. De bilder som man vill lägga upp på nätet har sällan så höga kvalitetskrav. Vad vill du använda dina bilder till?
#2 Okej.
Jag har själv aldrig gillat använda paint när jag velat ändra på bilder och så… Men du kan ju alltid göra så att du testar att använda paint och se själv hur du tycker bilderna blir. Gör en kopia på bilden du vill ändra och sedan öppna den i paint och se hur det blir.
Jag har däremot för mig att det ska finnas någon onlinesida där du kan göra ändringar, men tyvärr så minns jag inte vilken sida det är just nu… 🤔
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Pixlr är som ett enkelt photoshop som du kan använda online 🙂 Fungerar jättebra!
Tänk på att när du sparar bilden att jpg förstör kvaliteten för varje gång den sparas.
I pixar har du möjlighet att spara jpg 100% kvalitet, men ofta kan man dra ner den till 80% för det är ingen synbar skillnad men filen blir mindre.