Ansikte Före & Efter

Jag tycker att orginalet var snyggast ^^
Om jag måste välja en av de omgjorda så tar jag den #1.
Tvåan ger mig rysningar, gissa inte alls.
Hanna
Jag tycker den första omgjorda ser fräck ut!! 

Ja,, men det är ju bra,,att du får rysningar, då händer det ju iaf något,,var meningen att förändra rejält och inte försöka göra någon retuschering av den här! Gillar också originalbilden som den är. Och nej,,jag tänker inte gissa :)

Tack Cindy :)
Jag gillade den guldiga jätte mycket, hur har du fått henne så "skimrande" guldig? det var i alla fall jätte ifnt :)
Jag måste säga att det är en väldans skillnad på en vanlig snäll retuschering och en lite tuffare överdriven redigering. Och jag tror man i sin bedömning måste skilja på det.
Själv tycker jag att det är mycket roligare med överdrifter, alltså bilder som har tuffare färger, och mer kontrast än verkligheten. Eller bara på nåt sätt skiljer sig från det naturliga motivet.
Egentligen finns det inte många redigerade bilder som ser "naturliga" ut om vi ska vara ärliga. Bildredigeringen skulle inte behövas då. Bildredigering går ut på att förändra och försköna.
Det är kul att se de här två bilderna. Just att man kan jobba med samma bild och få fram så olika resultat. Kul!!! :)
#5 - Ja, det kanske är bra ^^'
Jag måste lära mig skriva långsammare och läsa igenom mina kommentarer innan jag skickar iväg dom, det är inte första gång ett ord blir helt fel för att jag inte kollar vad jag skriver ;P Det ska stå gillas inte alls, inte gissa.
Hanna
Tvåan gillar jag mest. Det beror på skimret i hyn och bilden i övrigt.

Roligt med lite diskussioner runt bilderna, tror att det tillför en hel del, på hur man kan se på en bild! Själv håller jag med Cindy, med att skilja på vanlig traditionell retusch/bildförändring,, och det beror ju också på vad man "vill" med sin bild! Mitt syfte var inte det, av två väldigt enkla anledningar, att det här känns roligare just nu, och att vanlig retusch är vansinnigt svårt att få snyggt (tycker jag då) :)
Mina versioner här var att experimentera fram lite olika effekter, på samma bild. I den guldiga har jag "labbat" mycket med ljus/efterbelys/bakgrundsljus, mättnadsjusteringar, tillfört brus som ger det lilla "glittriga" på huden.
Gillar också lite "överdrivna effekter" med kontrast och färg, men som sagt, det är bara roligt att tillföra lite synpunkter/åsikter runt bilder man lägger upp. Tror att det kan vara givande och utvecklande. Jag kämpar vidare :) Tackar för era kommentarer, det är väldigt roligt att få höra vad ni tycker! Både ris & ros.
Jag har kollat några gånger på din guldiga variation. Och jag gillar den mer och mer faktiskt….det finns liiiiite i nyansen som jag inte gillar. Och det kan vara det gröna.
Men…som sagt, den är inte dum alls efter några gluttar :)

Ja Cindy,,du har nog rätt, den drar iväg lite åt det gröna hållet, men den här behåller jag nog som den är,,guld är svårt att få den rätta nyansen på,,min är nog lite "antikguldig" *fniss*
Åsa, använder du CS3 nu? Oavsett program så är det du som gjort jobbet.
Olivfärgad hy finns ju, men det var det inte riktigt här. På min skärm är bildens färger störtsköna.
Gillar den guldiga jättemycket ^^ Vad snyggt du har fått till det skimrande i huden :)

Tack Alberta! Tycker nog att den kanske ser mer gulaktig, guldig ut, även här hos mig, ville inte ha ngn "hulk" men det är ju lite olika med färgerna på olika skärmar och i vilket ljus man sitter i. Är inte riktigt överens med CS3 än för att jag inte vant mig, så mycket som sitter annorlunda,,som jag inte hittat, så den här är gjord i Elements 2.0 tar väl ett tag innan jag upptäckt allt med CS3. Kul att den var riktigt "guldig" hos dig, för det var så jag ville ha den.
// Åsa

Tusen tack Julliz,,va roligt! 

#19 Snyggt! :)