Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 389 ggr
Carolalover
0

Photoshopredigering, kritik önskas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på att öva på Photoshop redigering och den här bilden gjorde jag idag. Nu vill jag veta vad ni tycker om den. Vad kunde jag gjort bättre? Vad är bra och vad är mindre bra?

MVH Jessica

Före

Carolalover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter

[Julliz93]
0

gillade bilden ^^ Du har beskärt bilden på ett anorlunda sätt men jag gillar det xD

Carolalover
0

tack för kommentaren

jag tyckte att det skulle bli för tråkigt med en "normal" beskärning och ville prova något annrlunda :)

frukost
0

Jag gillade också bilden, men ögonen fick inte riktigt en brun färg om det var det du var ute efter?

AndersT
0

Nja tycker jag. Det svartvita funkar bra och beskärningen, ansiktet kommer närmare. Den bruna färger behöver mer "tryck" för att göra sig rättvisa. Sedan skulle jagtestat med att mer fokusera på ansiktet så ögonen  kommer mer i fokus, eftersom det är dem du vill fokusera på…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Carolalover
0

#4 tack :) det är inte meningen att ögonen ska vara bruna men något gick fel (som jag inte har en aning om vad det kan vara) så de blev bruna istället för den färg jag egentligen har…

#5 Hur ska man får färgen att framträda mer? är nybörjare…första gången jag gjport något sånt här så jag vet inte riktigt… Fast egentligen är det inte meningen att ögonen ska vara bruna som jag skrev förut…de ska varamer gröna…

AndersT
0

kurvor och nivåer är väl det enklaste sättet att påverka kontraster, vilket jag tycker du ska testa med 

lägg den gröna färg du vill ha på ett eget lager och ändra blandningsläget till color och justera med opacitet

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Carolalover
0

tack för ditt svar, jag ska prova det så får vi se hur det blir :)